Шведският онлайн магазин за дрехи втора употреба Sellpy, чийто мажоритарен собственик е H&M, обяви, че навлиза в още 20 европейски страни. Той залага, че търсенето на устойчива мода ще му помогне да продължи да расте, предава Ройтерс.
Стартъпът се занимава с целия процес по продажбата – от взимането на стоките от домовете на търговците до снимането, продажбата и доставката им. Благодарение на експанзията пазарите, на които оперира Sellpy, ще достигнат 24. Компанията започна работа първо в Швеция през 2014 г.
Sellpy твърди, че стоките втора употреба са един от най-бързо развиващите се пазарни сегменти в модната индустрия.
„Всяка закупена дреха втора употреба спестява ресурси на планетата. Търсенето на нашите нови пазари нараства бързо“, коментира Густав Уесман, който е ръководител на експанзията.
Докато потребителите стават все по-внимателни към произхода и устойчивостта на дрехите си, модната индустрия е все по-критикувана за това, че подхранва навика за изхвърляне на дрехи.
H&M, която търси нови източници на приходи след няколко трудни години на забавяне на приходите от продажби в много от магазините ѝ, придоби първия си дял от Sellpy през 2015 г.
H&M инвестира повече от 20 млн. евро в Sellpy и вече притежава около 70% от компанията, заяви Уесман.
Sellpy обяви, че е започнала съвместна работа с H&M, която ѝ дава достъп до складовете на гиганта в Полша, както и допълнителни услуги в области като дистрибуцията, контрол на качеството на дрехите и обработка на поръчките.
Sellpy твърди, че над 9 млн. дрехи са били продадени през платформата ѝ до този момент.