fallback

Проблемите със Синдзян засягат продажбите на Puma в Китай

Компанията все пак даде оптимистична прогноза за 2021 г.

22:31 | 28.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският производител на спортни стоки Puma очаква реакция на потребителите в Китай срещу западните марки и задръствания в пристанищата да засегнат приходите от продажбите ѝ. Въпреки това компанията даде оптимистична прогноза за 2021 г., след като отчете силно първо тримесечие, предава Ройтерс.

Марки като Puma и конкурентите ѝ Nike и Adidas сe изправиха пред онлайн атаки в Китай миналия месец заради изявленията им по адрес на доставките на памук от Синдзян, свързани с информацията за нарушаване на човешките права на уйгурите, които живеят в тази област.

„Все още може да се види, че тази тенденция продължава. Има по-слаба активност в магазините на западните марки, отколкото би имало, ако нямаше подобно напрежение“, коментира главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден пред репортери.

Преди скандала продажбите на Puma в Китай, Хонконг, Макао и Тайван се радваха на силен растеж, като през първото тримесечие скочиха с 40 на сто.

Западни правителства и групи за защита на човешките права обвиняват властите в западния регион Синдзян, че задържат и измъчват уйгури в специално създадени лагери. Пекин отрича обвиненията.

По-рано Puma заяви, че няма никакви директни или индиректни бизнес отношения с нито един производител в Синдзян.

За първото тримесечие Puma отчете 26% ръст на приходите си до 1,549 млрд. евро след корекция на валутните колебания, докато нетната печалба е скочила до 109 млн. евро. И двата показателя са надминали средните прогнози.

Puma очаква годишните ѝ приходи от продажби да нараснат с 15-16%, а рентабилността ѝ да се подобри значително спрямо миналата година.

Компанията печели от факта, че хората спортуват повече в опит да се разделят с излишните килограми след блокадите заради коронавируса – тенденция, която се надява, че ще бъде допълнително подкрепена от Олимпийските игри в Токио и Европейското първенство по футбол, обяви Гулден.

И все пак Puma се сблъсква с проблеми с превозването на продуктите си, произведени в Азия, до ключови пазари заради недостиг на контейнери и задръствания на пристанищата, особено в Северна Америка, заради огнища на Covid-19 сред работниците на доковете и заради ограниченията за безопасност.

Въпреки че през последния месец ситуацията се подобри, Гулден твърди, че Puma все още има забавяния от две до три седмици на много от своите доставки. Същевременно разходите за превоз са се удвоили, а цените ще са без промяна в следващите 12 месеца.

Puma обяви, че пандемията ще продължи да натежава над бизнеса ѝ през 2021 г. Около 30% от магазините, продаващи нейни продукти в Европа и Южна Америка, все още са затворени, а в Индия, Канада и Турция се очакват нови рестрикции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:45 | 14.09.22 г.
fallback