fallback

ASOS записа 275% скок на печалбата за първото полугодие

Компанията остава предпазлива в прогнозите си заради влиянието на Covid-19 върху клиентската ѝ база

18:05 | 08.04.21 г.

Британският онлайн търговец на модни стоки ASOS отчете 275% скок на печалбата си за първото полугодие, благодарение на популярността на електронната търговия по време на пандемията, но подхожда внимателно към краткосрочната си прогноза, вземайки предвид притесненията за икономическите перспективи пред по-младите ѝ клиенти, предава Ройтерс.

ASOS, която продава модни стоки за млади хора, твърди, че очакванията ѝ за печалба за периода 2020-2021 г. са се увеличили в съответствие с резултатите за първото полугодие, но перспективите за второто полугодие не са се променили.

Главният изпълнителен директор Ник Бейтън заяви, че групата е добре позиционирана да обхване търсенето на продукти, купувани за социални събития или празници, когато животът се нормализира.

Въпреки това остава предпазлив за краткосрочната прогноза поради несигурността за финансовите перспективи на клиентската база, за това кога ще бъдат вдигнати мерките в глобален мащаб и възможните допълнителни нараствания на случаите на Covid-19.

„Все още сме в разгара на пандемията и смятаме, че икономическите последици тепърва ще проличават“, коментира Бейтън пред Ройтерс.

ASOS продължи продажбите си по време на блокадите заради коронавируса, докато конкурентите ѝ, разчитащи на физически магазини, трябваше да ги затворят. Освен това тя спечели от факта, че по-малко продукти бяха връщани от купувачите, както и от инвестициите в продукти и маркетинг.

Групата генерира коригирана печалба преди данъци в размер на 112,9 млн. паунда (155,3 млн. долара) за шестте месеца до 28 февруари, спрямо 30,1 млн. паунда за първото полугодие на 2019-2020 г.

Приходите са нараснали с 25 на сто до 1,98 млрд. паунда, а броят на активните потребители се е увеличил с 1,5 млн. до 24,9 млн.

През февруари ASOS придоби Topshop, Topman, Miss Selfridge и HIIT от Arcadia Group за 265 млн. паунда, с което иска да ускори своята стратегия за използването на много брандове.

Бейтън твърди, че интеграцията на бизнесите се случва по план и е „силно вероятно“ групата да направи още придобивания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:45 | 12.09.22 г.
fallback