Британската група за луксозни стоки Burberry обяви, че ще надмине пазарната прогноза за своите приходи и печалба за последното си тримесечие, след силното възстановяване на продажбите от декември насам. Новината изпрати цената на акциите ѝ до нивата отпреди пандемията, предава Ройтерс.
В рамките на непланирано разкриване на новини за представянето си, компанията заяви, че очаква сравнимите продажби в магазините ѝ през последното тримесечие на фискалната година до 27 март, да са между 28% и 32% по-високи от тези през същия период на миналата година.
„От декември насам наблюдаваме силно възстановяване и сега очакваме приходите и коригираната оперативна печалба да са над консенсусната прогноза“, обяви групата.
Цената на акциите на Burberry нарасна с близо 10% сутринта до най-високото си ниво от 22 януари 2020 г.
За цялата година компанията очаква приходите ѝ да се свият с между 10% и 11%, а маржът на коригираната печалба да е в диапазона от 15,5% до 16,5%.
Средната прогноза на анализаторите е, че при постоянни валути годишните приходи на групата ще спаднат с 13%, сочат данни, събрани от фирмата през януари.
Burberry, която през февруари показа първата си фокусирана в мъжкото облекло колекция на дизайнера Рикардо Тиши, се радва на силно възстановяване на продажбите в континенталната част на Китай и в Южна Корея.
Растежът в Азия отчасти компенсира спадовете в Европа, където местните блокади заради Covid-19 и ограничения на пътуванията доведоха до затваряне на магазини и липса на туристи.
Конкурентните групи на пазара на луксозни стоки също сигнализират за възстановяване на важния за тях китайски пазар.
Италианската модна къща Prada и групата за луксозни стоки Salvatore Ferragamo тази седмица посочиха, че силното представяне в Китай е подсилило продажбите им през тази година.
Burberry ще публикува своите годишни резултати на 13 май.