Решението на Burberry да премахне намаленията показва напредък, след като брандът има за цел да подобри имиджа на своите продукти в очите на потребителите на луксозни стоки, пише Bloomberg.
Акциите на Burberry Group, листнати на борсата в Лондон, повишиха стойността си с 5,9% - най-големият ръст от два месеца. За последните 12 месеца обаче стойността на книжата се сви с 20%.
„Нашата комуникация и колекциите ни се приемат добре от новите, млади клиенти“, коментира главният финансов директор на Burberry Джули Браун.
Компаниите за луксозни стоки са изправени пред предизвикателството да се съобразяват с бързо променящите се правила за това дали магазините могат или не могат да работят в различни точки на Европа. Мерките имат големи негативни последици, тъй като индустрията все още продава голяма част от продуктите си във физически магазини, където продавачите познават по-добре нуждите на купувачите – едно преживяване, което трудно може да бъде копирано онлайн.
Представянето на Burberry е смесено в географски план. Апетитът на клиентите в Азиатско-Тихоокеанския регион е голям и доведе до 11% растеж, но в Европа, Близкия изток и Африка компанията записва 37% спад най-вече заради липсата на туристи. Приходите от Северна и Южна Америка също са се свили – с 8%.
Браун твърди, че Великобритания е най-тежко засегнатата страна в региона си през тримесечието. Лондон и големите му магазини са силно повлияни от липсата на туристи и на работници в центъра на столицата.
По думите на Браун Brexit е довел до допълнителни административни и оперативни разходи.
Burberry твърди, че 15% от магазините ѝ в момента са затворени, а над една трета работят с намалено работно време. Компанията предупреди за предизвикателства през текущото тримесечие предвид разпространението на новите щамове на коронавируса.