fallback

Burberry намалява промоциите, за да повиши рентабилността си

Компанията вярва, че този ход ще е успешен в дългосрочен план

15:55 | 12.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Burberry Group залага, че все още има достатъчно потребители, които са готови да платят повече за неин тренчкот или чанта, дори и по време на пандемията.

Днес компанията обяви, че ще намали промоциите си – нещо, което може да засегне приходите ѝ от продажби през втората половина на годината, но може да подобри рентабилността ѝ в дългосрочен план, предава Bloomberg

Цената на акциите на Burberry скочи с 5,8%, след като приходите от продажби през първото полугодие спаднаха по-малко от очакваното, а фирмата заяви, че през октомври се е върнала към растежа.

Целта на Burberry е да увеличи цените на кожените си продукти до нивата, които се наблюдават при нейните конкуренти Prada и Gucci, твърди анализаторът на Sanford C. Bernstein. Подобно на Prada, Burberry също се опитва да държи под контрол цените на своите продукти, като понижи продажбите през други търговци, за да намали инвентара си, който е на пазара. Пандемията изправи индустрията за луксозни стоки пред една от най-големите ѝ кризи до момента, която доведе до 88% срив на печалбата на акция на Burberry за първото полугодие.

Приходите от търговия на едро, които са около една пета от общите приходи, са спаднали с 38% през първите шест месеца на годината.

Главният изпълнителен директор Марко Гобети създаде план за трансформация на компанията преди началото на пандемията, в опит да повиши качеството на продуктите и да привлече по-младите купувачи. Но Covid-19 засили нуждата от промяна, а през юли компанията обяви, че ще консолидира своите предложения около конфекция, аксесоари и обувки, тъй като съкращава 500 работни места.

Акциите на Burberry загубиха около една четвърт от стойността си през тази година и са най-зле представящите се сред книжата на европейските играчи на пазара на луксозни стоки.

Въпреки че възстановяването в Китай, Южна Корея и Съединените щати е очевидно със „силен“ двуцифрен темп на растеж през тримесечието, завършило през септември, Европа и Япония „остават особено засегнати от значителния спад в туризма“.

Burberry работи активно по привличането на по-технологично ориентирани китайски потребители. Наскоро тя отвори магазин в Шънджън с уеб гиганта Tencent Holdings. Мястото съчетава физическо и дигитално преживяване.

Същевременно в модните столици на Европа отново се налагат блокади. Burberry обяви, че е „наясно с несигурната макроикономическа среда“, причинена от вируса, и в момента над 10% от магазините ѝ по света са затворени заради наскоро наложените мерки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:03 | 13.09.22 г.
fallback