fallback

Загубата на Marks & Spencer за първото полугодие е по-малка от очакваното

Бизнесът с храни на компанията се е представил значително по-добре от модния ѝ

12:32 | 04.11.20 г.

Marks & Spencer отчете по-малка от очакваното загуба за първото полугодие след силно представяне на нейния бизнес с хранителни стоки, което компенсира по-слабите резултати на звеното за дрехи, пише Financial Times.

Търговецът на дребно обаче не даде прогноза за останалата част от годината, а като причина за това посочи несигурността, създадена от втората блокада в Англия, която започва утре и ще продължи до 2 декември.

M&S отчете коригирана загуба преди данъци в размер на 17,4 млн. паунда (22,58 млн. долара) за шестте месеца до 26 септември спрямо 176 млн. паунда (228,35 млн. долара) печалба за миналата година.

Приходите от продажби на веригата за първата половина на годината са достигнали 4,1 млрд. паунда, също над прогнозите, но все пак са със 700 млн. паунда под нивото за същия период на миналата година.

Цената на акциите на компанията се повиши с 3% преди началото на търговията днес.

Бизнесът с хранителни стоки на M&S спечели от продължителните усилия за намаляване на разходите и принудителното затваряне на заведенията и ресторантите във Великобритания през пролетта. Печалбата е нараснала с 19% до 109 млн. паунда, въпреки че приходите от продажби са без промяна. 38 млн. паунда са дошли от съвместното предприятие на компанията с Ocado, въпреки че около една трета от сумата е свързана със застрахователно вземане във връзка с пожар в един от дистрибуторските центрове на Ocado през 2019 г.

Бизнесът с дрехи на M&S премина от печалба в размер на 109 млн. паунда за първото полугодие на миналата година на загуба от 107 млн. паунда за същия период на тази година, след като първата блокада през пролетта засегна продажбите, а търговията се възстановяваше бавно след отварянето на магазините.

M&S обяви, че продажбите са можели да се възстановят по-бързо, но това не се е случило, защото компанията зависи много от градските центрове, където продажбите се свиха наполовина след края на първата блокада.

Групата разкри, че планира да ускори своите усилия за трансформация чрез инициатива, наречена „MS2”, в рамките на своя бизнес с облекла. Тя твърди, че това ще донесе промяна в онлайн продуктите, представянето, цените и маркетинга ѝ. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:46 | 12.09.22 г.
fallback