Вторият по големина търговец на модни стоки на дребно в света H&M планира да затвори стотици магазини през следващата година, тъй като коронавирусната пандемия кара все повече хора да пазаруват онлайн. Новината беше обявена след като компанията разкри, че печалбата ѝ е спаднала по-малко от очакваното през третото тримесечие, предава Ройтерс.
H&M, която през десетилетията разшири мрежата си от магазини по целия свят, си поставя за цел да намали броя им с нетно 250 обекта през 2021 г., което представлява 5% от сегашната ѝ мрежа.
През последните няколко години компанията затваря повече магазини и отваря по-малко, докато се адаптира към насочването оналйн, което пък е свързано с по-голяма конкуренция. По-рано тази година търговецът на дребно заяви, че нетният брой на магазините му ще се свие още през 2020 г.
Освен това компанията разкри, че през септември продажбите ѝ са продължили да се възстановяват от влиянието на коронавируса.
„Въпреки че предизвикателствата далеч не са приключили, ние вярваме, че най-лошото е зад гърба ни и сме добре позиционирани, за да излезем по-силни от кризата“, коментира главният изпълнителен директор Хелена Хелмершон.
Конкурентните модни вериги също се възстановяват. Пазарният лидер Inditex, който е собственик на марката Zara, се върна към печалбата още през тримесечието от май до юли.
„Третото тримесечие е по-добро, отколкото очаквахме и смятаме, че H&M продължи да управлява добре това, на което можеше да повлияе директно“, пишат анализатори от JPM.
Печалбата на шведската компания преди данъци се понижи до 2,37 млрд. крони (265,6 млн. долара) през фискалното трето тримесечие, спрямо 5,01 млрд. крони година по-рано. Анализатори, анкетирани от Refinitiv, дадоха средна прогноза за 2,03 млрд. крони печалба.
H&M вече беше подсказала, че сумата ще е около 2 млрд. крони, подкрепена от свиването на разходите, докато компанията се възстановява по-бързо от очакваното.
През тримесечието от март до май пандемията доведе до голяма загуба за H&M – първата ѝ от много десетилетия, след като приходите от продажби се свиха наполовина.
H&M обяви, че продажбите ѝ за септември са с 5% надолу спрямо тези година по-рано в местни валути, след като се сринаха с 19% през трите месеца до края на август.
3% от всичките ѝ над 5000 магазина по света остават временно затворени. По време на блокадите около 80% от търговските обекти на фирмата не работеха.
От години H&M среща проблеми в това да спре ръста на инвентара си, а сега твърди, че това не се е променило спрямо година по-рано.