fallback

Роджър Федерер пуска вегански маратонки на пазара

Швейцарската спортна марка On представи The Roger - в лимитирана серия от 1000 бройки за 240 евро на чифт

15:49 | 07.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Роджър Федерер се завърна. Не на тенис корта, защото турнирите все още са в застой заради коронавируса. За сметка на това името му се появява на рафтовете за обувките. Швейцарската спортна марка On представи тази седмица маратонките The Roger. Какво е специалното за обувката: тя е веганска, тоест – направена е без материали на животинска основа.

През миналата година Федерер се присъедини към On като инвеститор, The Roger е първият резултат от неговия ангажимент. Неслучайно обувката е вегансла: спортната индустрия е в истинска надпревара за най-зелените маратонки.

On е много по-малък от пазарните лидери Nike и Adidas. Според пазарните изследователи на NPD Group швейцарците са сред най-бързо растящите марки за обувки в САЩ тази пролет - с двуцифрени темпове на растеж. Ето защо индустрията внимателно следи какво се случва в On, пише Handelsblatt.

„Устойчивостта беше абсолютен приоритет в развитието на тези нови обувки“, подчертава съоснователят Дейвид Алеман. Новият модел е проектиран така, че разходите за материали да останат възможно най-ниски. „Резултатът е значително намален екологичен отпечатък“, подчертава швейцарецът. „Използваната веганска кожа съответства на само около 30 процента от екологичния отпечатък, който би оставило производството на животински кожи“.

Със синтетичната кожа On следва модата. В период от една година интернет модната търсачка Lyst оцени и определи поведението при пазаруване на 104 милиона онлайн купувачи: „От началото на годината заявките за търсене с ключови думи, свързани с устойчивостта, са се увеличили с 37 процента“, става ясно от анализа.

По-конкретно, устойчивите маратонки, според Lyst, в момента са особено търсен продукт. Класацията на най-популярните артикули се води от веганската маратонка Stan Smith, която дизайнерката Стела Макартни разработи заедно с Adidas. Френската марка Veja също е много популярна.

„Устойчивостта става все по-важна и в модната индустрия. Но това е не само защото много млади лейбъли произвеждат по справедлив и екологичен начин, а и заради просветлените купувачи, които изискват точно това“, обяснява мениджърът на Lyst Кати Любин.

Потребителите обаче трябва да следят внимателно какво купуват, тъй като зад термини като "веганска кожа" или "синтетична кожа" обикновено се крият пластмаси като полиуретан или полиестер. Това прави материала здрав, устойчив на атмосферни влияния и лесен за почистване. Недостатъкът е, че пластмасите не са биоразградими.

Когато дадена стока се рекламира с термини като "веганска кожа", се създава впечатление, че материалът е също така екологичен и приятелски към животните. Но това не винаги е вярно. В края на краищата синтетичната кожа е направена от петрол, в зависимост от материала се съдържат пластификатори и други проблемни химикали - и са необходими векове, преди да се разградят отново.

On съобщава, че веганската кожа за маратонката на Роджър Федерер, която първоначално е лимитирана до 1000 броя, е изработена от полиуретан с покритие, за което е работила с японски производител. Купувачите не могат да разберат от етикетите обаче дали използваните пластмаси също са на биологична основа и дали се използват животински лепила - тоест тези, получени от костите. Но едно е ясно – в The Roger се съдържат 60 процента рециклиран полиестер. В крайна сметка клиентите плащат 240 евро на чифт. И то въпреки факта, че изкуствената кожа често е дори по-евтина като суровина от животинската кожа.

P { margin-bottom: 0.08in } A:link { so-language: zxx }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:48 | 14.09.22 г.
fallback