Френската луксозна марка Christian Dior обяви, че от юли ще продължи работата по календара си с модни ревюта за тази година - със събитие в Италия, но без популярния първи ред с известни личности, предава Ройтерс.
Коронавирусната криза ускори промяната в мисленето на високия клас марки за това как се представят колекциите, като някои се отказаха от скъпи събития и ограничиха броя на моделите, които произвеждат.
Dior, една от най-големите марки в конгломерата LVMH, заяви, че запазва календара си със седмици на модата, които събират купувачи и блогъри в Париж, и ще произведе други колекции между тях.
Тя ще покаже нови модели в италианския град Лече на 22 юли, а шоуто ще бъде излъчвано на живо, заяви главният изпълнителен директор Пиетро Бекари, след като събитието беше планирано за май, но беше отложено.
„Бихме искали да изпратим послание за подкрепа, надежда и оптимизъм и прераждане“, коментира Бекари. „Мисля за големите доставчици, но и за малките, много малки семейни бизнеси на творци във Франция и в Италия... много от тях не знаят и все още не са наясно как ще оцелеят“.
Високият клас брандове често разчитат на по-малки фирми, за да произвеждат луксозни дрехи или продукти, които изискват специално отношение, като такива, покрити с пера или шити на ръка.
Dior планира да продължи с изпълнението на плана си за за ревюто на дамската си колекция, което трябва да се проведе през септември, коментира Бекари, допълвайки, че тогава може и да има публика на първия ред.
“Модната седмица е важна не само за модното семейство, но и за града, в който се провеждат ревютата“, посочва дизайнерът на Dior Мария Грация Киури.
Модните събития обичайно представляват огромен бизнес за градове като Париж, където хотелите се пълнят през този период.