Британското звено на собственика на Victoria’s Secret – L Brands, поиска помощ от кредиторите си, след като се сблъска с дистрибуционни проблеми заради пандемията на коронавируса. Този нов ход може да доведе до продажбата на бизнеса, пише Wall Street Journal.
Във Великобритания L Brands използва т. нар. „леко управление“, което, подобно на обявяването в несъстоятелност, създава мораториум върху исканията по неизплатени дългове. Но за разлика от обявяването на фалит, то позволява на ръководството да продължи да управлява бизнеса със съгласието на администраторите.
В британското звено на компанията работят над 800 души. То управлява 25 магазина с марките Victoria’s Secret и Pink, които от седмици са затворени заради пандемията. Административният процес не включва онлайн бизнеса.
Компанията заяви, че това може да доведе до продажба на активи или преструктуриране на договорите за наем на всички магазини. Говорител на гиганта заяви, че по-голямата част от служителите са пуснати в неплатен отпуск и не са предвидени незабавни съкращения, въпреки че въпросът може да бъде преразгледан.
Британското подразделение генерира 170 млн. паунда (214 млн. долара) оперативна загуба за годината до февруари 2019 г., сочат последните данни на L Brands, подадени към регулаторите.
Ходът не засяга бизнеса на групата извън Великобритания.
В страната беше първата голяма експанзия на Victoria’s Secret извън Северна Америка. Компанията пусна пълния си асортимент магазини там през 2012 г. Великобритания обаче включва малка част от бизнеса на производителя на бельо. Но се сблъска със спад в продажбите и печалбата, тъй като загуби клиенти заради нови онлайн играчи.
Компанията за дялово инвестиране Sycamore Partners наскоро се отказа от сделка за превръщането на Victoria’s Secret в частна, като остави компанията да се справя с щетите от пандемията без финансовата инжекция, която щеше да получи.
През май L Brands заяви, че планира значителни съкращения на разходите на Victoria’s Secret и че продължава да преследва идеята за отделяне на бързо растящото подразделение Bath & Body Works в отделна публично търгувана компания.
Компанията затвори своите магазини в САЩ още през май и заяви, че ще пусне в неплатен отпуск повечет от служителите си там. Към 1 февруари тя имаше 94 хил. работници в глобален мащаб, включително тези, които работят на непълно работно време.