fallback

Коронакризата срина приходите на Gap с 43%

Част от магазините на компанията са пострадали сериозно от протестите, свързани със смъртта на Джордж Флойд

13:15 | 05.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Приходите от продажби на Gap са се понижили с 43%, след като магазините на компанията останаха затворени през по-голяма част от последното тримесечие заради пандемията на коронавируса, предава CNBC.

Главният изпълнителен директор на модната марка Соня Сингал заяви, че продажбите са продължили да се свиват през май - след края на първото тримесечие, но търговецът на дребно е записал 100% скок на онлайн продажбите през месеца.

Към четвъртък над 1500 магазина на Gap са се върнали към бизнеса в Северна Америка, посочва Сингал, което е около 55% от базата на компанията и е повече от предварително планираното. Gap планира да отвори повечето от търговските си обекти този месец, посочва още ръководителят. Вече отворените магазини са със средни продажби на около 70% от нормалните им нива. Възстановяването е водено от марката Old Navy, посочва компанията.

Въпреки това 20 от магазините на Gap са претърпели „големи щети“ заради протестите, свързани със смъртта на Джордж Флойд, коментира изпълнителният директор пред анализаторите. По думите ѝ компанията работи по това възможно най-бързо и безопасно да отвори обектите.

Gap отчете нетна загуба от 932 млн. долара, или 2,52 долара на акция, в сравнение с печалба от 227 млн. долара, или 60 цента на акция, година по-рано.

Нетните приходи от продажби са се сринали до 2,11 млрд. долара от 3,71 млрд. долара година по-рано. Компанията заяви, че онлайн продажбите са скочили с 13% на годишна база по време на тримесечието.

Gap не разкри данни за продажбите в обектите, отворени от поне година, заради временното затваряне на търговски обекти.

По данни на Refinitiv анализаторите очакваха 67 цента на акция загуба при 2,3 млрд. долара приходи. Въпреки това е трудно да се сравнят данните на фирмата с прогнозата на анализаторите заради влиянието на пандемията.

Приходите от едноименния бранд на Gap са спаднали с 50%, а тези на Old Navy – с 42 на сто. Banana Republic записва 47% понижение, а Athleta – с 8%.

Някои от тези брандове са се представили много по-добре онлайн. Athleta, която продава продукти за спортни тренировки, се радва на 49% ръст онлайн, посочва компанията. Онлайн продажбите на Old Navy са скочили с 20 на сто, докато при Banana Republic онлайн бизнесът е с 2% надолу през тримесечието. Дигиталните приходи на Gap пък са се свили с 5 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:37 | 12.09.22 г.
fallback