Германският производител на спортно облекло Adidas заяви, че продажбите в Китай, Тайван, Хонконг и Макао са се върнали към растежа по-бързо от очакваното след блокадата, докато отварянето на бизнеса в Европа, Северна и Южна Америка върви по-плавно, предава Ройтерс.
Adidas заяви, че се придържа към прогнозата си от април за поне 40% спад на приходите от продажби за второто тримесечие и понижение на оперативната печалба с над 100 млн. евро. Освен това посочи, че ще даде повече подробности заедно с финансовите си резултати на 6 август.
Анализаторът на Jefferies Джеймс Грзиник заяви, че новините, че Китай се възстановява по-добре от очакваното от компанията, означава, че спадът на приходите от продажби на групата за второто тримесечие ще бъде близо до 40%, вместо по-големия спад, който той очакваше по-рано.
В резултат на новини цената на акциите на Adidas се повиши с 1,8%.
Въпреки че трафикът в магазините в Китай е под този от май миналата година, Adidas заяви, че това е компенсирано от ръста на сумите, които купувачите харчат и от скока на онлайн продажбите, довели до увеличение на общите приходи.
Миналия месец конкурентът Nike заяви, че трафикът в търговските обекти в Китай все още е слаб.
Сега Adidas твърди, че очаква приходите ѝ от продажби за второто тримесечие в Китай, Хонконг, Макао и Тайван да са около същото ниво като миналата година. През април компанията разкри, че очаква пълното възстановяване в региона да бъде постигнато до края на второто тримесечие.
Преди пандемията регионът беше най-печелившият за Adidas и най-бързо растящият. През 2019 г. приходите от него скочиха с 15%.
Компанията твърди, че три четвърти от магазините ѝ в Европа са отворили отново врати, въпреки че повечето работят със съкратено работно време. Около половината търговски обекти в Русия вече работят, но под половината от тези в Северна и Южна Америка са се върнали към бизнеса.