Компанията майка на Victoria’s Secret – L Brands, отчете трето поредно тримесечие на загуба и четвърто поредно със спад на приходите от продажби. Това се случи, след като магазините бяха принудени да останат затворени през по-голяма част от периода заради пандемията на коронавируса, пише CNBC.
Книжата на компанията понижиха стойността си с близо 1% по време на следборсовата търговия, в резултат на новините.
Търговецът на дребно, който притежава и Bath & Body Works, отчете нетна загуба в размер на 296,9 млн. долара, или 1,07 долара на акция, спрямо печалба от 40,3 млн. долара, или 14 цента на акция, година по-рано. Като се изключат еднократните елементи, загубата е 99 цента на акция.
Нетните приходи от продажби са се понижили с 37 на сто до 1,65 млрд. долара, спрямо 2,63 млрд. долара преди година.
Приходите на L Brands от търговски обекти, отворени от поне година, са нараснали с 4%. Този показател за Bath & Body Works се е повишил с 41%, а при Victoria’s Secret се е свил с 13%.
Общите приходи от продажби са се потопили с 46% до 821,5 млн. долара.
Приходите на Bath & Body Works са се понижили с 18% до 712,7 млн. долара, въпреки че онлайн бизнесът на бранда е записал 85% ръст, тъй като хората са се запасявали с дезинфектант и сапун, посочва компанията.
Анализаторите очакваха L Brands да отчете коригирана загуба от 72 цента на акция при 1,72 млрд. долара приходи, сочат данни на Refinitiv.
Отчетът трудно може да бъде сравняван с този за първото тримесечие, тъй като коронавирусната пандемия продължи да засяга икономиките, а влиянието върху финансовото представяне на бизнеса трудно може да бъде прогнозирано.
Вчера компанията посочи в отделни документи към Комисията по ценните книжа и фондовите борси в Съединените щати, че сегашният главен оперативен директор Чарлс Макгуигън се оттегля от поста.
Междувременно L Brans продължава да държи да направи Bath & Body Works „изцяло публична компания“, докато Victoria’s Secret оперира като отделен самостоятелен бизнес.
Във връзка с проблемния си бизнес с бельо, компанията заяви, че се съсредоточава върху управлението на инвентара и продажбата на повече артикули на пълната им цена. Тя обяви сегашния главен финансов директор на L Brands Стюарт Бъргдорфър за временен главен изпълнителен директор на Victoria’s Secret. Освен това планира перманентно да затвори около 250 от магазините на Victoria’s Secret и PINK в Северна Америка през тази година.
На 4 май L Brans сключи споразумение с компанията за дялово инвестиране Sycamore Partners за прекратяване на сделката за Victoria’s Secret. Преди това Sycamore реши да придобие 55% дял във Victoria’s Secret за 525 млн. долара, което щеше да позволи на компанията да стане частна.
Въпреки това Sycamore Partners се опита да сложи край на сделката с L Brands през април, позовавайки се на затварянето на магазините и пропуснатите плащания на наеми по време на пандемията. Така се стигна до прекратяване на споразумението този месец, за да се избегнат „скъпоструващите съдебни спорове“.