Under Armour прогнозира между 50 и 60% понижение на приходите си за второто тримесечие, след като повечето ѝ магазини останаха затворени заради пандемията на Covid-19. Новината изпрати цената на акциите на производителя на спортно облекло с 11% надолу, предава Ройтерс.
Базираната в Балтимор компания отчете и по-голяма от очакваното загуба за първото тримесечие. Приходите също не оправдаха очакванията на Wall Street.
Около 80% от бизнеса на Under Armour по света остава затворен от април насам, коментира главният финансов директор Дейвид Бергман, въпреки че повечето магазини и търговията на едро в Азия вече заработиха.
„Въпреки че очакваме нашият бизнес постепенно да заработи отново в следващите седмици и месеци, вярваме, че пред нас стоят редица предизвикателства“, коментира Бергман пред анализатори.
Той посочи като такива несигурността колко ще са склонни да харчат потребителите, след като магазините отново отворят врати, и големите намаления, които търговците на дребно може да се наложи да предложат, за да привлекат обратно купувачите.
Миналия месец компанията временно съкрати около 600 служители в базираните в САЩ центрове за дистрибуция, удължи затварянето на магазините и оттегли годишната си прогноза.
Редица търговци на дребно, включително Neiman Marcus и J.C. Penney, който са на ръба на фалита и продават стоки на Under Armour, също затвориха обектите си през последните няколко седмици от тримесечието.
Още преди това брандът се бореше с конкуренцията на компании като Nike и Lululemon Athletica, които успяват да привлекат повече купувачи с новите си предложения, лимитирани серии продукти и рекламни кампании.
В Северна Америка, най-големият пазар на Under Armour, който донесе около 65% от общите ѝ приходи от продажби през тримесечието, приходите са се свили с 28 на сто до 609 млн. долара.
Нетните приходи са се понижили с 23% до 930,2 млн. долара през тримесечието, което завърши на 31 март.
Under Armour отчете 589,7 млн. долара нетна загуба, или 1,30 долара на акция, спрямо печалбата от 5 цента на акция година по-рано.
Анализаторите прогнозираха 949 млн. долара приходи според данни на Refinitiv.
Като се изключат еднократните елементи, Under Armour отчита загуба от 34 цента на акция, спрямо очакваните от анализаторите 19 цента на акция загуба.
Компанията планира да намали първоначално планираните оперативни разходи за годината с около 325 млн. долара.