Шведският моден търговец на дребно H&M отчете по-малък от очакваното спад на печалбата преди данъците за първото тримесечие в петък, продавайки повече продукти на пълната им цена и подобрявайки маржовете си, съобщава Ройтерс.
H&M, който е най-големият търговец на дрехи в света след собственика на Zara - Inditex, отчиташе спад на печалбата и натрупване на инвентар през последните години заради забавянето на клиентопотока в ключовите си магазини. Основни причини за това са дигитализацията на сектора, нарастващата конкуренция и твърде бавните реакции спрямо промените в търсенето.
Печалбата преди данъците на компанията е намаляла за седмо поредно тримесечие през периода декември-февруари до 1,04 млрд. шведски крони (99,8 млн. евро). Това е под сумата от 1,26 млрд. крони преди години, но доста над прогнозата за 708 млн. крони от анкета на Ройтерс сред анализатори.
Сериозните инвестиции на H&M в логистиката, интеграцията на магазините и онлайн развитието, както и анализът на представянето на магазините и брандовете притиска маржовете на компанията.
През първото тримесечие обаче брутният марж се е увеличил до 50,0 процента от 49,9% година по-рано, с което задмина прогнозите за спад до 49,4%.
H&M заяви, че този месец, в периода от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута.
Намаленията през периода декември-февруари са се свили, а компанията заяви, че очаква да продължат да се понижават и през второто тримесечие.
„Продължаващата ни трансформация допринася за по-силни колекции с ръст на продажбите на пълни цени, по-малки намаления и увеличаващи се пазарни дялове“, заяви главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон.
H&M каза още, че намаленията спрямо продажбите са се понижили с около 1,5 пр.п. през първото тримесечие на годишна база.