Вторият по големина търговец на модни стоки в света H&M обяви, че ще премахне своята бореща се с проблеми независима марка Cheap Monday, предава Ройтерс.
През 2008 г. H&M придоби Fabric Scandinabien, собственикът на Cheap Monday, чиито ключови продукти са евтините дънки по тялото, и веригите магазини Weekday и Monki.
Продуктите на Cheap Monday се продават основно през 3000 посредници по целия свят. Освен това се предлагат и в собствения ѝ онлайн магазин, физически магазин в Лондон, както и онлайн магазин от Tmall на китайската компания Alibaba.
„Cheap Monday има традиционен бизнес модел за продажба на едро – модел, който се изправи пред големи предизвикателства заради промените в индустрията“, коментира H&M. „Имаше негативна тенденция в приходите от продажби и в печалбата на Cheap Monday от много време. Ето защо групата на H&M планира да затвори Cheap Monday”.
Fabric Scandinavien беше първото придобиване в историята на H&M. От този момент насам H&M пусна няколко независими вериги, като COS и & Other Stories, за да разшири базата си от потребители.
Основната и едноименна марка на H&M, която се бори да се адаптира към онлайн реалностите в индустрията, все още представлява по-голямата част от бизнеса на компанията.
H&M заяви, че иска да завърши закриването на Cheap Monday до края на юни 2019 г. Този ход ще засегне около 80 служители на компанията.