Акциите на модната верига H&M поскъпнаха с над 10% в четвъртък, след като търговецът на дребно увери инвеститорите, че няма да има нужда да намалява още разходите, за да се раздели с непродадения инвентар, макар че отбеляза по-голям от очакванията спад на печалбата за тримесечието, съобщава Ройтерс.
Шведската компания усеща последиците от влошаващите се проблеми с нова логистична система, създадена, за да подобри веригата на доставки и струваща 400 млн. крони (45 млн. долара).
Пазарът обаче реагира позитивно на твърденията на H&M, че не очаква по-големи намаления на продуктите си през текущото тримесечие благодарение на „качеството и баланса“ на инвентара си.
Акциите на компанията поскъпнаха с 10,6%, изгубили почти две трети от стойността си от върха си през 2015 г. Мнозина на пазара залагат на поевтиняване на книжата, което означава, че всяка положителна новина води до силна реакция.
През септември – първия месец от четвъртото тримесечие на H&M, тенденцията при базисните продажби е положителна, заяви главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон в разговор с анализатори.
Той допълни, че логистичните проблеми ще засегнат разходите и продажбите през четвъртото тримесечие, но в по-малка степен.
Печалбата на H&M се свива, а инвентарът се трупа през последните години, след като веригата губи по продажби заради по-евтини конкуренти като Primark и онлайн магазини като ASOS и Zalando.
H&M инвестира сериозно в логистика и дигитализация и преразглежда магазините и брандовете си, като разработва и нова концептуален магазин.
Печалбата преди данъците за периода юни-август за втория по големина моден търговец на дребно след собственика на Zara Inditex обаче се е свила с 20% на годишна база до 4,01 млрд. крони (454 млн. долара) спрямо прогноза от анкета на Ройтерс за понижение от 16%.
Проблемите с новата система в САЩ, Франция, Италия и Белгия са довели до допълнителни разходи и продажбите са спаднали с 8% на тези пазари.
Като цяло продажбите на останалите 66 пазара обаче са се увеличили с 8% в местна валута през тримесечието.
В същото време онлайн продажбите са скочили с 32% през третото тримесечие.