Като собственик на модната верига Zara испанският концерн Inditex се възползва на максимум, добавяйки нови технологии, за да подобри ефективността на онлайн и физическите си операции. И то в момент, в който Amazon.com не спира да се насочва към модата, коментира Bloomberg.
Печалбата преди данъците и лихвите е нараснала с 2% до 851 млн. евро през трите месеца до края на април, заяви базираната в Испания компания в сряда, с което задмина очакванията на анализаторите. Ръстът на продажбите в местна валута се е ускорил до 9% през това тримесечие.
Inditex въведе редица нови технологии в някои магазини на Zara през последните месеци, включително холограмни изображения на дрехи и роботизирани ръце, опитвайки се да заличи различията между онлайн и физическите операции. Шведският конкурент Hennes & Mauritz изпитва трудности със съживяването на растежа, след като модни грешки и нарастваща конкуренция доведоха до рекордно ниво от инвентар от над 4 млрд. долара.
По-рано тази година Inditex нае Серджио Алварез – основател на CartoDB, един от най-големите технологичните стартъпи в Испания – за да подкрепи дигиталните операции на компанията.
Inditex, която управлява и брандовете Pull & Bear и Oysho, отчете ръст от 41% на онлайн продажбите миналата година. Стратегията на компанията да разчита на нисък инвентар и бърз оборот е сходна по-скоро на много компании за електронна търговия, отколкото на повечето традиционни търговци на дребно.
82-годишният основател на Inditex Амансио Ортега отчита спад в класирането си в ранглистата на Bloomberg за най-богатите хора в света. След като бе рамо до рамо до Бил Гейтс и Уорън Бъфет през миналата година, сега той е номер 6, задминат от нови лица, като Джеф Безос и Марк Зукърбърг.