fallback

Ефектът Меган Маркъл не подмина търсенето на бижута

Първите три месеца на годината бяха най-силното първо тримесечие за търсенето на златни бижута в САЩ от 2009 г. насам

18:50 | 25.05.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Ефектът на Меган Маркъл достигна и златните бижута, като тласна нагоре продажбите на САЩ през първото тримесечие на 2018 г., казаха бижутери, цитирани от Ройтерс.

Първите три месеца на годината бяха най-силното първо тримесечие за търсенето на златни бижута в САЩ от 2009 г. насам, според Световния съвет за злато (World Gold Council). Според специалистите голяма заслуга за това има очарованието на хората по американската акриса Меган Маркъл, което се сгоди за британския принц Хари през ноември и се омнъжи за него на ослепителна церемония миналата събота.

„От годежа през ноември до сега започнахме да забелязваме ускоряване на темпа на продажби на жълто злато, а в последните няколко месеца интересът се увеличи още повече“, коментира Дейвид Борочов от базираната в Ню Йорк R&R Jewelers. По думите му продажбите на жълти златни бижута са се увеличили с около 30% тази година. 

За последните 15 години бялото злато, среброто и платината са били предпочитани метали за бижута и двойки, които се сгодяват, казват бижутери. През последните няколко години обаче розовото злато се превърна в любимо, докато жълтото злато все повече се приема за старомодно.

Борочов каза, че обикновено около 70 до 80% от продажбите са в бяло злато и платина, а между 20 до 30 процента в розово и жълто злато. Въпреки това очакванията са делът на последното да се увеличи.

„От началото на годината наблюдаваме увеличение от около 20% при продажбите на бижута от жълто злато“, коментира Нерик Шимунов, собственик на Crown Jewelers в Ню Йорк, специализирана в бижута за известни личности.

Съпругата на принц Хари е споделяла, че жълтото злато е любимото й, като от този метал беше и годежният й пръстен.

Предпочитанията на знаменитости винаги оказват влияние върху продажбите на бижута, каза Алистър Хюит от Световния златен съвет. Изследванията на Съвета от 2016 г. показват, че 22% от американските жени, които купуват бижута или луксозна мода, са били вдъхновени от списания и вестници, а други 11% не скриват влиянието на известни личности.

"Не е изненадващо, че кралската сватба, включително изборът на годежен пръстен и сватбена халка, влияе на поведението на купувачите", заяви той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:48 | 11.09.22 г.
fallback