Louis Vuitton е брандът с най-голяма стойност сред осемте най-популярни луксозни марки в света, показват данни, публикувани в доклад на Knight Frank. Класацията на консултантската компания се базира на статистика на Best Global Brands, като са взети предвид паричната стойност и влиянието им върху клиентите.
Louis Vuitton се оценява на 22,9 млрд. долара. На второ място е Hermes със стойност от 14,2 млрд. долара, а на трето е Gucci с 9,9 млрд. долара.
Останалите осем се допълват от Cartier, Tiffany&Co, Burberry, Prada и накрая Dior с оценка 4,5 млрд. долара.
През 2017 г. пазарът на луксозни автомобили заема най-голям дял от общия пазар на луксозни стоки, сочат още данните. Делът му достига 42% от целия пазар. На второ място е пазарът на персонални луксозни стоки с 23%, а на трето е луксозната хотелска индустрия със 17%.
Пазарът на луксозни стоки е все още силно привлекателен за инвеститорите най-вече заради постоянния и стабилен растеж дори и в периоди на кризи, посочват от Knight Frank в доклада. Секторът създава и значителна дългосрочна възвращаемост.
Начините за инвестиции в сектора са различни. Един от тях е директно в ритейлърите. Един от последните примери е китайският конгломерат Fosun, който купи френската компания Lanvin.
Друг начин е инвестирането в публични компании от луксозния сектор, в специализирани инвестиционни фондове или в различни луксозни продукти – автомобили, изкуство, бижута или вино, стига да са редки и обект на интерес от страна на колекционери.
През последните 10 години най-силен ръст претърпя сегментът на класическите автомобили. В последната година обаче изкуството и виното го изпреварват, заключават експертите.