Търговецът на модни стоки Hennes & Mauritz прогнозира, че продажбите на физическите му магазини ще се върнат към растежа през следващата година, докато тя се опитва да привлече клиентите обратно в търговските центрове и да завладее по-голям дял от бързо растящата електронна търговия, пише Bloomberg.
Продажбите в магазините, които работят от повече от година, ще продължат да спадат през тази година, заяви шведската компания, но онлайн продажбите ще нараснат с поне 25%.
В отговор на критиките, че не е достатъчно прозрачна, компанията за първи път разкрива данни за продажбите си от електронна търговия и на марките, които не са с нейното име.
Фирмата за бърза мода е притискана от всички страни. Онлайн търговците Zalando и Asos държат клиентите далеч от мрежата на H&M от над 4000 магазина. Междувременно ултраевтината Primark привлича все по-голяма част от ценово ориентираните клиенти на H&M.
Книжата на H&M повишиха стойността си с 1,1% към 9 часа местно време. Книжата са понижили цената си с 42 на сто през последните 12 месеца, в сравнение със 17% спад на цената на акциите на Inditex.
Шведската компания заяви, че вижда „добри възможности за малко по-високи резултати“ тази година, докато слабото представяне на физическите ѝ магазини се забавя. До 2022 г. H&M очаква продажбите от електронната ѝ търговия и от форматите, които не включват основната ѝ марка, да се увеличат почти тройно спрямо миналогодишното ниво. Другите марки, в това число COS, Weekday и Arket, в момента носят по-малко от една десета от продажбите ѝ.
Мениджмънтът реагира на рекордния спад в продажбите за четвъртото тримесечие с най-голямата си до момента програма за затваряне на магазини от поне две десетилетия, както и със създаването на нов формат – Afound, свързан с продажбата на преоценени стоки.