fallback

Продажбите на луксозни стоки в Китай се възстановяват

Зад този растеж стоят преди всичко младите потребители

15:08 | 17.01.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на чанти Gucci и козметика Chanel, които в Китай от години изпитват слабост, са нараснали с най-бързия си темп от половин десетилетие през миналата година и се готвят да нараснат и през 2018 г., твърди консултантската компания Bain & Co, цитирана от Ройтерс.

Това може даде тласък на марките, насочващи се към най-големите купувачи на луксозни стоки, макар че това кой ще спечели най-много ще зависи от това кои марки могат да привлекат младите китайци – в момента движещата сила на пазара.

Приходите от продажби на луксозни стоки в Китай достигнаха 142 млрд. юана (22,07 млрд. долара) миналата година, което е с около 20% повече спрямо година по-рано, твърди Bain & Co. Това е най-силният растеж от 2011 г., когато продажбите на луксозни стоки започнаха да усещат негативното влияние на по-бавния икономически растеж и жестоката битка с корупцията.

Китайските потребители харчат най-много в целия свят за луксозни стоки, като на тях се падат 32% от глобалния пазар, който миналата година достигна 262 млрд. евро. 

"По същество през последните години това е един пазар, който запази нивото си, а през 2017 г. отбеляза растеж от 20 на сто, което е невероятен скок“, коментира Бруно Лейнс, базиран в Шанхай партньор в Bain. Той допълва, че по-ниските цени и подкрепата от страна на правителството са били основните двигатели на растежа.

Големият ръст, който идва от силния растеж на продажбите на дамското облекло, бижутата, козметиката, обувките и чантите, следват слабия растеж от 2016 г. и спадовете през 2015 г. и 2014 г.

Китайският пазар генерира около 8% от глобалните продажби на лускозни стоки, твърдят от Bain. Въпреки бързия растеж у дома, китайските купувачи все още правят три четвърти от луксозните си покупки в чужбина.

Bain твърди, че китайският пазар на луксозни стоки ще се радва на добър растеж през тази година, подпомогнат от младите купувачи.

Възходът се дължи предимно на поколението между 20 и 34-годишни хора, които като цяло предпочитат бързата мода.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:57 | 12.09.22 г.
fallback