fallback

Колко луксозни са вече луксозните марки?

Големите брандове се опитват да останат ексклузивни, но не спират да правят големи намаления

16:55 | 28.11.17 г.

Усилията на производителите на дрехи и чанти да отучат купувачите от намаленията се сблъскват с тежък старт на празничния сезон. Да вземем чантата Jet Set Leather на Michael Kors, която се продава с 57% намаление на уебсайта на компанията за 149 долара, или черната копринена блуза Prada с 40% отстъпка до 809 долара в Barneys New York. Тези продукти не се изключения според компанията за проучвания Edited, която заяви, че луксозните марки и търговци се сблъскват с най-голям обем от намаления за Черния петък, следвани от премиум марките, пише Bloomberg.

По-ниските цени не могат да дойдат в по-неподходящо време за модните къщи като Michael Kors и Ralph Lauren, които се опитват да възстановят имиджа си, като ограничат намаленията. И двете компании отчетоха по-високи от очакваното финансови резултати през последното тримесечие и увеличиха маржовете на печалбата си – сигнали, че усилията им дават плодове.

И все пак големите намаления са емблематични за празничния сезон, сочат данни на Edited, които предполагат, че марките трябва да изминат дълъг път. Цените на повече от четвърт от луксозните стоки са намалени с между 26 и 50% според фирмата, която следи в реално време данните за брандовете и търговците на дребно. Обемът на намаленията е 24% при премиум марките и 20% при масовите стоки, продавани онлайн.

“Има прекалено много луксозни и премиум марки, които продават сходни продукти“, твърди Милтън Педраза, базиран в Ню Йорк консултант. „Някои от тях намалиха цените си, без да го обявяват, защото е срамно и обезценява марката им“.

Въпреки че предлага до 50% намаления на уебсайта си, Michael Kors предлага част от чантите и обувките си с още по-голяма отстъпка. Нейните кожени ботуши Aileen струват 109 долара на уебсайта, или с 63% по-ниско от редовната цена – 295 долара.

За онлайн пазара на дрехи Edited е установила, че близо половината от всички стоки са намалени средно с 46% от старта на празничния сезон досега. Намаленията започнаха седмици преди Деня на благодарността.

"Въпреки че индустрията за търговия на дребно заложи на агресивни намаления седмици преди Черния петък и Кибер понеделника, за да насърчи потребителските разходи, търговците трябва да се уверят, че няма да пожертват маржовете си в дългосрочен план“, коментира директорът на отдела за търговски анализи на Edited Кати Смит.

Близо една четвърт от луксозните дамски чанти, които се продават онлайн, са намалени с между 40 и 50% до момента, което е с над 40% спрямо миналата година, посочва Edited. Компанията обяви Fendi, Balenciaga, Tom Ford и Prada за част от фирмите с най-големи намаления.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:17 | 12.09.22 г.
fallback