Компанията за луксозни стоки Hermes International наема служители и инвестира във френското си производство, за да отговори на нарастващото търсене на чанти в Азия. Всичко това насърчава икономиката на страната, докато битката за президентския пост подчертава проблемите на Франция със създаването на нови работни места, пише Bloomberg.
Базираната в Париж компания за луксозни продукти разширява своята мрежа, свързана с местното производство, за да прави чанти като Kelly и Birkin. Новината беше разкрита заедно с финансовите резултати на Hermes, които показаха, че продажбите за тримесечието са надминали очакванията.
За Hermes етикетът “Произведено във Франция” е ключова част от нейните дамски чанти, които се продават добре в Азия и навсякъде другаде като емблема на френския стил.
“Това представлява значителна част от стойността на бранда за тях”, коментира Леополд Оти, анализатор в Oddo & Cie. “Франция има ноу-хау за определени луксозни продукти, които не можеш да откриеш навсякъде, както Италия има обувки, а Швейцария - часовници”, поясни той.
Решението да увеличи броя на служителите компанията направи в момент, в който кандидатите за президент на Франция - Еманюел Макрон и Марин льо Пен дебатират по въпроса как да възстановят работните места в страната, в която нивото на безработица остава 10% въпреки икономическото възстановяване.
Подготвяйки се за изборите на 7 май, двамата финалисти посетиха фабрика на Whirlpool, разположена в близост до северния град Амиен, където работниците протестират срещу плановете за преместване на производството в Полша.
Hermes, която произвежда около 85% от продуктите си във Франция, планира да увеличи производството си на кожени изделия с 8% и да наеме 250 души в страната тази година.