Износът на швейцарски часовници се понижава с 9,9% през 2016 г. - най-сериозният спад от 7 години. Луксозните аксесоари са останали непродадени в магазините на дребно в Хонконг, най-големия пазар за индустрията, съобщава Bloomberg.
Износът се понижава до 19,4 млрд. франка (19,4 млрд. долара) през декември, съобщи Федерацията на швейцарската индустрия за часовници. Това е най-лошото представяне от 2009 г. насам, когато в резултат на финансовата криза износът се понижи с 22%.
Годините на разцвет от началото на века, когато износът отчаташе двоен ръст, са отдавна отминали. Индустрията намалява разходите си след 4-годишната кампания на китайското правителството срещу корупцията, неуместните подаръци и разточителството.
Пазарът в Хонконг се е свил наполовина през последните 4 години. От Richemont например са похарчили над 200 млн. евро, изкупувайки обратно непродадени часовници през миналата година. Съкратени са и около 200 работни места в производството на часовници в Cartier, Vacheron Constantin и Piaget.
Федерацията очаква износът да се стабилизира през 2017 г. заради появата на ранни сигнали за възстановяване. Richemont например отчете ръст на продажбите на часовници в собствените ѝ магазини през последните три месеца на 2016 г.
Китайският пазар също се възстановява през второто полугодие, като износът за страната нараства с 9,1%, посочва търговската група. Общият брой часовници, изнесени през 2016 г., е спаднал до 25,4 млн., което е най-слабият резултат от 2009 г.