Американската верига магазини Macy’s заяви, че ще съкрати повече от 10 хил. работни места и разкри плановете си да затвори десетки свои магазини след слабите си продажби през коледния сезон. Всичко това представлява поредно доказателство, че веригата е загубила някога централното си място в американската търговия на дребно, пише Wall Street Journal.
Подобно на конкурента си Kohl’s, който също предупреди в сряда за по-слаби празнични резултати, Macy’s не успява да отговори на тенденцията потребителите да се насочват все повече към онлайн пазаруването. Macy’s ще затвори магазини от Сан Диего до Бангор и ще използва спестяванията си, за да увеличи усилията си да привлече повече потребителски разходи от електронна търговия.
“Въпреки че много от тези магазини се представят по-слабо, всички те генерират средства”, коментира Карън Хюет, главен финансов директор на Macy’s. По думите ѝ затварянето на въпросните търговски обекти ще помогне на Macy’s да се фокусира повече върху най-добре представящите се нейни локации.
И все пак това няма да бъде лесно. Macy’s и нейните конкуренти се сблъскват с редица предизвикателства, свързани с големия им размер и зависимостта им от марките, които сега имат собствени магазини за търговия на дребно и онлайн магазини, които се конкурират с техните. Същевременно веригите усещат ценови натиск от търговци на бърза мода като H&M и Zara.
Освен премахването на 3900 работни места и затварянето на 63 магазина тази пролет - част от план, обявен от компанията това лято, свързан със затварянето на общо 100 обекта, Macy’s ще съкрати около 6200 други позиции, за да свие операциите си и да може да инвестира повече в дигитални инициативи и други области на растеж, като експанзията на нейните аутлети Bluemercury.
Анализаторите очакват наскоро завършилият коледен сезон да е силен за американските търговци на дребно благодарение на по-високите заплати, по-ниските цени на горивата и нарастващата заетост. Националната федерация на търговците на дребно например очаква продажбите да са се увеличили с 3,6%, което е повече от миналогодишните 3%. Но по-голяма част от този растеж идва от онлайн продажбите.
Mastercard Spending Pulse оценява, че разходите за електронни покупки са скочили с 19% по време на празниците, в сравнение с 4% ръст на тези в търговията на дребно като цяло.