Песимистите на Wall Street предупреждаваха от дни за най-лошото, а някои анализатори смятаха, че тримесечната печалба на Nike ще се свие за първи път от години.
Но черногледците не излязоха прави. През изтеклото на 30 ноември второ тримесечие най-големият в света производител на маратонки и спортни стоки се оказа в добра кондиция.
Печалбата на Nike за второто фискално тримесечие нарасна със 7 на сто благодарение на силното търсене в САЩ и Китай. Мениджърите на компанията заявиха, че тя се е представила добре на фона на все по-голямата конкуренция на пазара, пише Wall Street Journal.
През последните месеци най-големият производител на спортни стоки направи няколко стъпки, за да насърчи директните си продажби, да подобри онлайн продажбите през приложенията си и намали цените на част от продуктите си, като емблематичните си баскетболни маратонки.
И все пак компанията се бори с опасенията, че конкуренти като Adidas и Under Armour подкопават търсенето на нейните продукти.
Компанията призна, че продажбите на подразделението ѝ за баскетболни стоки са се оказали под очакванията ѝ, особено двете линии на емблематичните ѝ баскетболни обувки. Nike заяви, че се е заела с решаването на проблема, пускайки нови модели и предлагайки по-ниски цени, обясни бранд президентът Тревър Едуардс. Фирмата очаква растежът на подразделението да се възстанови през втората половина на фискалната година.
Директорите на Nike заявиха, че работят по разработването на по-бърза верига за доставки, която наричат “експресна линия”. Тя има за цел да насочва продуктите по-бързо към пазара - за седмици вместо за месеци.
Печалбата на Nike за фискалното второ тримесечие, което завърши на 30 ноември, е нараснала до 842 млн. долара, или 50 цента на акция, от 785 млн. долара, или 45 цента на акция година по-рано. Приходите са се увеличили с 6,4% до 8,18 млрд. долара.
Брутният марж е нараснал с 1,4 процентни пункта до 44,2%. По-високите средни цени на стоките са били компенсирани от по-високите продуктови разходи и промените във валутните курсове.
Акциите на компанията загубиха 17% от стойността си през тази година. Във вторник по време на следборсовата търговия те отбелязаха 1,5% ръст до 52,52 долара.