Inditex, компанията, която стои зад веригата магазини Zara, обяви ръст на нетната си печалба за деветмесечието, благодарение на факта, че нейните физически и онлайн магазини продължават да привличат пазаруващите, които се интересуват от най-новите модни тенденции. Освен това компанията заяви, че продажбите са се ускорили с наближаването на Коледа, пише Wall Street Journal.
Най-големият моден търговец на дребно по продажби в света разкри, че нетната му печалба за деветте месеца, завършили през октомври, е нараснала с 9% спрямо същия период на 2015 г. до 2,21 млрд. евро. Приходите от продажби са се увеличили с 11 на сто до 16,4 млрд. евро.
Въпреки това Credit Suisse изрази притеснения за продължаващия спад на брутния марж, който се сви до 57,9% от 58,8% преди година, предполагайки, че продажбите могат да са временно насърчени от намаленията на цените.
По време на срещата си с инвеститорите главният изпълнителен директор на Inditex Пабло Исла заяви, че се наблюдава силен растеж на продажбите във всички региони – от Европа до Азия. Той коментира, че това се дължи на няколко инициативи на компанията от последните няколко години, в това число обновяването на централата, където се извършва дизайнът, част от производството и дистрибуцията.
Продажбите на Zara представляват две трети от общите приходи на Inditex за деветмесечието.
Анализаторите подчертаха, че макар голяма част от търговците на дребно да са срещнали проблеми заради топлата есен, ускореният процес по производство на Inditex е позволил на компанията да създаде и достави по-подходящи дрехи за сезона в своите магазини по-бързо.
Inditex не разкри отделни данни за фискалното си трето тримесечие, но изчисления на Wall Street Journal показват, че печалбата през периода е нараснала с 11% до 950 млн. евро от 854 млн. евро година по-рано. Сумата се доближава до прогнозата на анализаторите за 960 млн. евро според FactSet. Приходите от продажби са скочили с 11 на сто до 5,93 млрд. долара, в сравнение с очакваните от анализаторите 5,91 млрд. долара.
Продажбите през първата седмица на четвъртото тримесечие – показател, който е внимателно разглеждан от анализаторите, са се ускорили.
Анализатори твърдят, че Inditex се е представила по-добре от конкурентите си, които не са успели да се справят със силната онлайн конкуренция и промените във времето. Компанията е постигнала това благодарение на своя бизнес модел, който ѝ позволява бързо да се адаптира и променя спрямо вкусовете на купувачите. Операциите на компанията са централизирани в Испания, а по-голямата част от центровете ѝ за производство са разположени в съседни държави. Това ѝ позволява да създаде и достави нови стоки в магазините за по-малко от две седмици.
По-рано тази година компанията заяви, че ще забави процеса по отваряне на нови магазини, като ще даде приоритет на по-големи търговски обекти на ключови места.