fallback

Richemont премахва поста главен изпълнителен директор

Компанията взе решението, докато се бори с големия спад на пазара на луксозни стоки

13:49 | 04.11.16 г.

Швейцарският гигант в производството на часовници Cie. Financiere Richemont предприема необичаен ход, докато се бори с бурния спад на пазара на луксозни стоки – елиминира поста главен изпълнителен директор, пише Wall Street Journal.

В петък Richemont обяви, че главният изпълнителен директор Ричард Лепю ще се оттегли през март и няма да бъде заменен. Висшите мениджъри, ръководещи луксозните марки на компанията, сред които са Cartier, Montblanc и IWC Schaffhausen, ще се отчитат пред борда, ръководен от изпълнителния председател Йохан Рупърт.

Базираната в Женева Richemont обяви също, че главният финансов директор Гари Сааж ще се пенсионира в края на юли. Буркхарт Грунт, който в момента е заместник-главен финансов директор, ще го наследи.

Съгласно новата структура на управление ръководителите на отделните марки ще се отчитат директно на борда – ход, който според компанията ще ѝ позволи да реагира по-бързо на предизвикателствата, с които се сблъсква бизнесът.

Акциите на компанията повишиха стойността си с близо 7% по време на ранната търговия, след като новините бяха обявени.

„Смятам, че това ще направи нещата доста по-лесни. Един отделен човек не може да бъде държан отговорен“, коментира Рупърт по време на среща с репортери. Рупърт, който основава компанията в края на 80-те години, ще остане на поста си.

Новините за промените бяха обявени заедно с отчета на компанията. Тя разкри, че има 51% спад на печалбата си за шестмесечието до 540 млн. евро. Приходите от продажби са се свили с 13% до 5,1 млрд. евро. През септември Richemont предупреди, че печалбата ѝ ще спадне с 45 на сто.

Продажбите и печалбата за шестмесечието, завършило на 30 септември, са били значително под нивото от предходната година, което отразява по-тежката глобална среда, посочва Рупърт в изявление.

"От географска гледна точка повечето пазари претърпяха спад на продажбите с изключение на континенталната част на Китай, Великобритания и Южна Корея“, коментира още той.

Продажбите във Франция са засегнати от по-слабия туризъм, обяви компанията, докато продажбите в Обединеното кралство са се подобрили след решението на страната да напусне Европейския съюз. Вотът доведе до рязък спад в стойността на паунда, което направи луксозните продукти, продавани във Великобритания, по-евтини за чуждестранните посетители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:14 | 13.09.22 г.
fallback