Британската компания за търговия на дребно Marks & Spencer Group отчете най-големия спад на продажбите си на дрехи от осем години насам, след като новият главен изпълнителен директор Стив Роу промени ценовата политика на фирмата в момент, в който потребителското доверие отслабва, пише Bloomberg.
Продажбите в магазините, отворени най-малко от година, са спаднали с 8,9% през 13-те седмици, завършили на 2 юли, обяви базираната в Лондон компания. Резултатът е по-лош от очаквания от анализаторите 5-процентов спад. Около 5 процентни пункта от това понижение се дължат на свиване на броя на промоционалните оферти и отлагането на разпродажби, коментира Роу.
Той коментира, че това не са данните, които е искал да види, но са тези, които е очаквал.
Спадът на продажбите представлява нов сигнал за предизвикателствата, пред които е изправен Роу, докато се опитва да стабилизира свиващия се дял от разходите за дрехи на търговеца на дребно. В същото време той трябва да реши какво ще е бъдещето на проблемното международно подразделение и на базата от магазини във Великобритания. Роу наследи Марк Боланд през април, като се зае със задачата да се справи със спада на продажбите на дрехи.
Цената на акциите на Marks & Spencer се сви с 2,6% до 286,5 пенса в 8:29 ч. местно време в Лондон, увеличавайки спада си за тази година до 37%.
"Точно когато си мислех, че нещата не могат да станат по-зле за M&S, те станаха“, коментира Джон Ибостън, директор на консултантската компания Retail Vision. “Въпреки своите най-добри намерения Роу не успява да спре влошаването“.
По думите на самия Роу потребителското доверие е отчело спад веднага след вота за Brexit и „остава крехко“.
Главният изпълнителен директор коментира, че е насърчен от реакцията на клиентите към промяната в ценообразуването, докато в същото време той самият се опитва да помогне на компанията да се конкурира по-успешно с по-евтините предложения на Primark например.
През тази година M&S намалява броя на разпродажбите си от девет на шест, а през следващата година ще ги редуцира до четири. През тримесечието компанията е свила за постоянно цените на около 1000 продукта, като средното намаление е с около 3%, обяви той.
Подразделението за хранителни продукти пък се радва на 4% скок на продажбите през отчетния период, въпреки че приходите на магазините, отворени най-малко от година, са се свили с 0,9%.
M&S запази годишните си прогнози.