Hermes International отчете по-високи от очакваното продажби на кожени продукти за първото тримесечието, след като френската луксозна марка увеличи производството на чанти и влиянието на терористичните нападения в Париж през ноември започна да отслабва, пише Bloomberg.
Приходите на компанията за периода са достигнали 1,19 млрд. евро (1,35 млрд. долара), обяви тя в четвъртък. Сумата успя да оправдае очакванията на анализаторите. Продажбите са скочили с 6,2%, като се изключат валутните колебания, което е малко над средната прогноза за 5,8%. Акциите на Hermes поскъпнаха с 2,7% на борсата в Париж.
“Най-голямата и най-печелившата компания за луксозни продукти спаси всичко”, написа Роджерио Фумори, анализатор на RBC Capital Markets. “Франция е изненадващо устойчива, което вероятно се дължи на лоялността на местните клиенти”.
Магазините на Hermes в Париж все още се борят със спада, предизвикан от миналогодишните терористични атаки, както и от скорошните взривове в Брюксел, обяви главният изпълнителен директор Аксел Дюма по време на срещата си с репортери. Въпреки че посещенията в Лондон и Милано се връщат към нормалните си нива, Париж все още се възстановява - нещо, с което Hermes се опитва да обясни спада от 9,2% на продажбите на копринени шалове и вратовръзки.
Приходите от кожени изделия са скочили с 15%, надминавайки консенсусната прогноза за 12%. Hermes увеличи производството на кожени продукти във Франция миналата година, увеличавайки доставките си. През този месец тя отвори 15-ия си цех за производство на стоки от кожа и продължава инвестициите си в друг, посочват от компанията.
Продажбите на всички други основни продуктови линии са се свили.
Hermes е имала по-малко клиенти от Близкия изток през тримесечието, което се дължи на спад в туризма и свиването на цената на петрола, обясня Дюма. Продажбите и в Макао бележат спад, макар че тези в Хонконг се стабилизират. Като цяло обаче остават слаби, обясни изпълнителният директор. В САЩ продажбите на Hermes на дребно са се свили с 4,4%.
“Има голяма нестабилност”, коментира Дюма. “Ние трябва да се адаптираме към обстоятелствата”.
Миналия месец Hermes предупреди, че 2016 г. ще бъде трудна. Ако това не се промени, а търсенето остане слабо в някои части на Азия и САЩ, приходите могат да понесат сериозен удар, потвърди компанията.