За първи път от три години насам Abercrombie & Fitch отчете първия ръст на приходите от продажби в своите магазини, открити от поне година. Печалбата е скочила с 33% през последното тримесечие, което е знак, че компанията се връща към успеха, пише Wall Street Journal.
Без да се вземат предвид валутните колебания общите приходи от продажби са се увеличили с 2% до 1,11 млрд. долара за тримесечието, приключило на 30 януари. Продажбите, като се изключат новите магазини и тези, които са били затворени, са нараснали с 1%. Това е първият ръст от първото тримесечие на 2012 г.
Печалбата е скочила до 58,9 млн. долара, или 85 цента на акция, от 44,4 млн. долара, или 63 цента на акция, година по-рано.
Цената на акциите на компанията отбеляза ръст от 90% от август 2015 г. насам, когато удариха дъно.
Причината за подобрението на резултатите е фактът, че компанията обновява своите предложения и прави магазините си по-удобни за пазаруване, след като бившият главен изпълнителен директор Майк Джефрис успя да отчужди пазаруващите, като се опита да направи марките прекалено ексклузивни.
Сега фирмата насърчава своите служители да говорят повече с клиентите и се стреми да бъде по-гъвкава в разполагането на продуктите, така че да поставя акцент върху стоките, които се продават по-добре.
Abercrombie & Fitch заяви, че очаква продажбите ѝ в търговските обекти, отворени поне от година, да запазят нивото си или да се покачат малко през текущата фискална година.
Както и през предишните тримесечия, и сега марката Hollister показа значително подобрение в сравнение с бранда Abercrombie. Продажбите на Hollister скочиха с 4% през последното тримесечие, докато тези на Abercrombie отбелязаха спад с 2%.
Артур Мартинез, изпълнителен председател на компанията, заяви, че марката Abercrombie е понесла доста удари по време на предишния мениджмънт, а справянето с този проблем ще отнеме доста време.
Един от знаците, че клиентите реагират добре на новите дизайни на компанията, е фактът, че тя е успяла да продаде повече продукти на пълната им цена по време на ключовия коледен сезон.
По думите на Мартинез преди това фирмата е започвала да предлага намаления прекалено бързо. В момента бизнесът с продукти за жени на Abercrombie и Hollister се представя добре, но мъжките облекла на Abercrombie не се продават толкова добре.
Мартинез отказва да коментира кога компанията ще избере нов главен изпълнителен директор. По думите му Abercrombie & Fitch ще продължи да затваря по около 60 магазина годишно през следващите две години, опитвайки се да отговори адекватно на насочването на потребителите към онлайн пазаруването. Abercrombie управлява 930 магазина, включително около 750 в САЩ.
Като се изключат някои елементи и разходи, коригираната печалба на компанията е спаднала до 1,08 долара от 1,15 долара на акция година по-рано. Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха коригирана печалба от 99 цента на акция и приходи в размер на 1,1 млрд. долара.