fallback

Бъдещето на изложение за скъпи часовници в Хонконг е под въпрос

Част от изложителите на Watches & Wonders се колебаят дали то трябва да се провежда всяка година заради спада в търсенето

14:30 | 20.01.16 г.

Швейцарският организатор на провеждащото се изложение на часовници в Хонконг и няколко от включилите се в него марки обмислят провеждането на събитието на всеки две години на фона на намаляващите продажби на най-големия пазар в индустрията, пише Bloomberg.

Fondation de la Haute Horlogerie стартира Watches & Wonders през 2013 г., както е известно изложението, отделяйки се от двете най-големите търговски събития в Швейцария - SIHH в Женева и Baselworld.

Групата води преговори с изложители за бъдещия формат на шоуто според Ричард Мил, главен изпълнителен директор на едноименната независима марка. Събитието основно показва брандовете, собственост на Richemont - Montblanc, Cartier и Vacheron Constantin, както и някои независими като Richard Mille.

“Някои марки се борят да излязат напълно и да спрат Watches & Wonders”, посова Мил в интервю, отказвайки да посочи за кои марки става дума. “Част от брандовете искат то да се случва на всеки две години, а други - да е ежегодно. Преговаря се”.

Решението ще бъде взето след тазседмичното шоу в Женева, обяви председателят на фондацията Фабиен Лупо.

Търсенето на скъпи часовници в Хонконг е засегнато от антикорупционната кампания в Китай, която повлия на екстравагантните разходи. Същевременно на индустрията се отразиха и валутните колебания, които направиха часовниците по-евтини на други пазари.

Швейцарският износ до острова се сви с 23% през първите 11 месеца на 2015 г. и се сблъсква с първия си годишен спад от 2009 г. насам. Индустрията започна да отстъпва - TAG Heuer вече затвори свой магазин в Хонконг през август. Мил, който твърди, че основната причина брандовете да преосмислят провеждането на шоуто е времето и инвестициите, които то изисква. Самият той предпочита събитието да се случва всяка година. Обикновено то се провежда в края на септември. Часовниците на Richard Mille обикновено струват по 70 000 швейцарски франка (70 000 долара) и могат да достигнат 1,8 млн. франка.

“Целта на посещението му е да се осъществи контакт с клиентите, които може би не могат да отидат или не биха отишли в бутиците, а ние можем лесно да увеличим нашата клиентска база”, коментира Мил. “Не е евтино, но си заслужава”.

Главният изпълнителен директор на Montblanc Жером Ламбърт твърди, че е “твърде рано да се каже накъде отиват нещата, как ще продължат и какво ще се случи. Каквото и да стане, ние ще останем много активни на основните изложения в Хонконг”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:39 | 13.09.22 г.
fallback