Британският производител на луксозни стоки Burberry отчете печалба за първата половина на годината, която надмина очакванията на анализаторите. Резултатите показват, че главният изпълнителен директор Кристофър Бейли е вещ както в намаляването на разходите, така и в творческата дейност на фирмата, пише Bloomberg.
В рамките на шестте месеца до септември коригираната печалба преди данъци нараства с 3% до 152,9 млн. паунда (233 млн. долара), обяви базираната в Лондон компания. Анализаторите очакваха 144,2 млн. паунда, сочи медианната прогноза на Bloomberg.
Бейли, който е и главен творчески директор на Burberry, орязва бонусите и консолидира продуктите под една марка, като се бори със забавянето в търсенето на луксозни стоки в Китай.
Сравнимите продажби на компанията се повишават през третото тримесечие спрямо второто и Burberry не промени прогнозата си за ръста им от 5-6% през втората половина на годината.
Подобряването на приходите „трябва да бъде разглеждано позитивно от пазара“, твърди Роджерио Фуджимори, анализатор на RBC Capital Markets.
Цената на акциите на Burberry се повиши с 0,5% до 1342 пенса в 8:04 ч. местно време в Лондон. От началото на годината до 12 ноември тя беше спаднала с 18%, докато британският бенчмарк FTSE 100 отбеляза спад от 4,1% през същия период.
Производителят на тренчкотове заяви, че няма да спечели от колебанията във валутните курсове през тази година, ако те останат на сегашните си нива. „Външната среда остава предизвикателна и несигурна“, коментират от Burberry.
Все повече китайци предпочитат да пазаруват в Япония, а не в Хонконг, тъй като се възползват от слабата йена. Същевременно търсенето на луксозни стоки в Китай е засегнато от антикорупционната кампания на правителството. Burberry има шест магазина в азиатската страна.
Постепенното премахване на марките Prorsum, London и Brit до края на 2016 г. ще улесни клиентите на Burberry и ще направи бизнеса ѝ по-ефективен, обяви Бейли миналата седмица. Обединяването на официалните тоалети и ежедневната линия под марката Burberry няма да се отрази на цените или на продуктовата гама, твърди компанията.
Световният пазар на луксозни стоки се насочва към годината с най-слабия си растеж от 2009 г. насам. Сред причините за това са сътресенията на фондовите пазари, по-слабото търсене и силният долар, посочват от Bain & Co.