fallback

Какво подсказват шокиращите резултати на Macy's?

Потребителските навици се променят, а част от големите компании все още не са готови да се справят с това, твърди пазарният анализатор Джим Креймър

16:44 | 12.11.15 г. 5

Известният пазарен анализатор на CNBC Джим Креймър смята, че много портфолио мениджъри не успяват да разберат къде потребителите са готови да похарчат парите си напоследък.

Най-голяма шумотевица на Wall Street в сряда успя да причини шокиращият спад в резултатите и цената на акциите на търговската верига Macy's. Въпреки че много инвеститори не очакваха тя да се представи добре, бързата разпродажба на книжата е изненадала Креймър. 

Вчера компанията отчете рязък спад на продажбите си за тримесечието и понижи финансовите си цели за годината. Всичко това подсказа, че фирмата очаква един изпълнен с предизвикателства коледен сезон, пише Wall Street Journal.

Компанията за търговия на дребно обяви, че има спад в броя посетители във физическите ѝ магазини. Тя оправдава това с нетипичното за сезона топло време, което кара купувачите да отлагат пазаруването на топли дрехи като пуловери и палта. Macy's обяви, че резултатите ѝ са засегнати и от по-слабите покупки от страна на туристите, което се дължи на силния долар.

Продажбите се свиха с 5,2% до 5,87 млрд. долара през тримесечието, завършило на 31 октомври. Сумата се оказа под очакванията на анализаторите от Wall Street за продажби в размер на 6,09 млрд. долара. Като се изключат новооткритите магазини, продажбите спадат с 3,6%. Всъщност продажбите на компанията не са отбелязвали ръст от четвъртото тримесечие на миналата година.

По време на обявяването на финансовите резултати на фирмата нейният председател и главен изпълнителен директор Тери Лундгрен заяви, че групата за търговия на дребно преживява тежък период и очевидно изпитва затруднения, допълва CNBC.

Въпреки че икономическите данни дават някои позитивни сигнали, като по-ниските нива на безработицата и по-високия разполагаем доход, Креймър твърди, че разпродажбата на книжата на Macy's може да има голямо влияние върху целия фондов пазар.

Защо тя има значение?

Две трети от икономиката на САЩ е базирана на потребителските разходи. Това означава, че две трети от средствата отиват някъде другаде, а ако инвеститорите успеят да разберат къде, ще могат да открият отлични възможности за инвестиции.

Промените, които продажбите на Macy's показват, могат да позволят на инвеститорите да заложат там, където печалбата ще е по-висока от очакваното.

"Ако можете да разберете къде печалбата ще бъде над очакваното, ще откриете кои акции е най-добре да притежавате“, коментира още Креймър.

Първата стъпка е да се разбере дали проблемът е само с Macy's. Креймър смята, че не всичко е загубено по отношение на управлението на компанията и смята, че Лундгрен работи по-усилено от всякога

Следващият ход е да се вземе под внимание, че времето наистина е било необичайно топло, което означава, че пълните с дрехи за студено време магазини на Macy's може би трябва да направят агресивни намаления, за да продадат тази стока. Това също може да доведе до ужасни резултати през следващото тримесечие.

Но Креймър смята, че зад спада в резултатите на Macy's стои нещо по-голямо.

"Смятам, че потребителските навици са се променили, при това не бавно, а със скоростта на светлината“, обяснява той.

Отминаха дните, в които потребителите просто отиваха в местния търговски център, за да напазаруват. В резултат от това компаниите като Macy's усещат ефекта от тези промени. Не е изненадващо, че акциите на Amazon достигнаха рекордна цена от 674 долара в същия ден, в който книжата на Macy's спаднаха до нивата си от 2013 г.

Другият проблем с Macy's е, че почти всичко, което тя продава, може да бъде купено от другаде. Креймър смята, че има прекалено много магазини, които продават почти едни и същи продукти.

Ако обобщим всичко това, Креймър е открил една голяма промяна в начина, по който хората пазаруват днес. Потребителите вече не се разхождат в моловете, а сърфират в онлайн магазините през телефоните си, търсейки най-евтините и най-удобните стоки.

Тази промяна се случи бързо и продължава да се случва. Но за съжаление, не се случва в Macy's или в някои от другите стари универсални магазини в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:04 | 09.09.22 г.
fallback