По-голямата заплаха от умните часовници е липсата на каквито и да било часовници, твърди президентът на Omega Стивън Ъркарт.
Производителят на луксозни часовници, някои от които свързани с филмовата поредица за Джеймс Бонд, продава устройства на средна цена от 6000 долара, а в момента се опитва да привлече по-младите клиенти. Същевременно половината хора на възраст между 16 и 34 години използват мобилните си телефони, за да следят часа, сочи проучване на YouGov, цитирано от Bloomberg.
„За мен това е по-голямо предизвикателство от умните часовници – да се уверя, че достигаме до тези хора с продукт, който има имиджа на нещо от света на техните родители“, коментира Ъркарт в интервю в Цюрих.
Швейцарските производители на часовници вече се сблъскват с множество предизвикателство – тригодишен спад в търсенето на луксозни стоки в Китай заради антикорупционната кампания, силния швейцарски франк и конкуренцията от страна на новия умен часовник на Apple.
Привличането на по-младите клиенти е ключова част от стратегията на компанията, притежавана от Swatch Group. Износът на швейцарски часовници се сви със 7,2% през третото тримесечие, а това е най-големият му спад от 2009 г. насам.
През май роизводителят на часовници избра 33-годишния британски актьор Еди Редмейн, който е носител на Оскар, за посланик на марката. Така звездата се присъедини към 54-годишния Джордж Клуни и 48-годишната Никол Кидман.
Партньорството на Omega с франчайза за Джеймс Бонд, по повод на който продава две лимитирани серии часовници, също помага на Агент 007 да се доближи до младите, въпреки че поредицата излиза от шест десетилетия, посочва Ъркарт.
Omega не се е отказала от идеята да добави електронни функции на своите часовници, което вероятно ще се случи с моделите, свързани с Бонд или с Олимпийските игри. В последния филм за известния шпионин часовниците включват специални функции, които помагат на Бонд да изпълнява мисиите си.
"Населението застарява, но това не е потребителят, към когото се насочваме“, коментира Ъркарт. „Да променим начина, по който мисли човек на 70 или 80 години, е по-трудно. Ако те харесват часовници, значи харесват часовници. Ако не, не съм сигурен, че ще можем да променим това“.
В този смисъл Азия е стратегически пазар, тъй като купувачите там са по-млади – между 25 и 45 години, а производителят на часовници иска да се опита да намери лоялни клиенти в тази възрастова група.
Най-големият пазар за износ на швейцарски часовници обхваща Китай, Хонконг, Макао и Тайван, където отиват около една четвърт от произведените в Швейцария устройства.
Omega инвестира повече от 140 млн. швейцарски франка (146 млн. долара) за часовниците на Бонд, които ще бъдат пуснати за продажба през тази година. Компанията представи струващия 6000 франка Seamaster Aqua Terra през март и започна да продава Seamaster 300 миналия месец за 6800 франка. И двата модела са от лимитирана серия, свързана с франчайза на Агент 007.
Omega се появява във филмите за Джеймс Бонд, откакто Пиърс Броснан носи Seamaster Diver 300 в лентата „Златното око“ през 1995 г., измествайки марки като Rolex, Seiko и Breitling, които се появиха в предишните филми от поредицата.
„Спектър“, 25-ият филм за Бонд, ще се появи по кината във Великобритания (и България – бел. ред) на 26 октомври, след като предишният „007 координати: Скайфол“ събра над 1 млрд. долара в боксофиса от продажби.
Продажбите на Omega през 2014 г. достигнаха 2,3 млрд. франка, което е повече от една четвърт от общите приходи на Swatch Group, заяви анализаторът на Mirabaud Securities Алесандро Мильорини. Експертите очакват продажбите на Swatch Group да нараснат с 1% през тази година – най-слабият темп на растеж от финансовата криза насам.