Печалбата за първото полугодие на Inditex, собственик на модната верига Zara, се е повишила с повече от една четвърт благодарение на съживяването на испанските търговски улици, съобщава ВВС.
Нетната печалба на испанската група, най-големият търговец на дрехи на дребно в света, възлиза на 1,16 млрд. евро между февруари и юли, което е с 26% повече в сравнение с миналата година.
Продажбите, които не отчитат влиянието на новите магазини, са се повишили с 7%.
Топлото време в Европа, където Inditex осъществява две трети от продажбите си, също е спомогнало за повишаване на търговията.
Конкурентът на компанията Hennes & Mauritz (H&M) заяви във вторник, че хубавото време е имало положителен ефект, отлагайки представянето на есенните колекции и забавяйки ръста на продажбите през август до само 1%.
Inditex, която притежава и Pull & Bear, Massimo Dutti и Bershka, е отворила около 94 нови аутлет магазина в цял свят през първата половина на годината, като повечето от тях са под бранда на Zara и Zara Home.
Компанията разшири и мрежата си за онлайн продажби, стартирайки сайтове в Хонконг, Макао и Тайван.
Inditex заяви, че през последните 12 месеца компанията е създала 12 хил. нови работни места, като над 2500 от тях са в Испания.