Hennes & Mauritz (H&M), вторият най-голям търговец на модни стоки в света, отчете по-високи финансови резултати от очакваното – 10% скок в продажбите за месец март и шести пореден месец на двуцифрен растеж, предава Ройтерс.
Консенсусната прогноза на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, беше за 7,5% ръст на продажбите в местни валути.
Компанията обяви, че има 3580 магазина в света към края на март, което е значително повече от година по-рано, когато те бяха 3216.
H&M планира да отвори 400 нови магазина през тази година, предимно в Китай и САЩ, а на девет пазара ще пусне онлайн магазини. Компанията стартира онлайн магазин в България преди дни.
Очаква се разходите да нарастват, тъй като повечето покупки на H&M са извършвани в американски долари, докато по-голяма част от продажбите са в евро, ето защо анализаторите се опасяват, че това ще повлияе на маржовете заради поскъпването на долара.
Акциите на H&M поскъпнаха с 1,5% в началото на търговията.
През първото тримесечие продажбите на H&M в България нараснаха с 30 на сто спрямо същия период предходната година.