Италианската модна компания Prada обяви в неделя, че нейните приходи от продажби са спаднали леко през 2014 г. в сравнение с година по-рано, което показва забавянето на темпа на растеж, какъвто бе отчитан през предходните години, пише Wall Street Journal.
Приходите от продажби за 12-месечния период, който приключи на 31-ви януари, възлизат на 3,55 млрд. евро, или с 1% по-малко спрямо година по-рано. През 2013 и 2012 г. ръстът на продажбите беше съответно 9% и 29%.
Спадът в продажбите на Prada показва една тенденция в индустрията – луксозните мегабрандове се отдалечават от огромните ръстове на продажбите, на които станахме свидетели през 2012 г. Kering, например, обяви, че приходите на Gucci за 2014 г. са нараснали с близо 2%.
За сравнение: Gucci отчете 17% ръст на продажбите през 2010 г. LMVH се опитва да възроди интереса към основната си марка Louis Vuitton, след като през 2010 г. продажбите останаха на почти същото ниво като през предходната година.
Секторът с луксозни стоки пострада от по-слабото търсене в Китай, след като китайското правителство въведе антикорупционни мерки. Икономическата слабост в Европа също натежава върху финансовите резултати на компаниите в индустрията.
Главният изпълнителен директор на Prada Патрицио Бертели заяви, че застоят в растежа на продажбите е резултат от геополитическата и финансовата среда, която се е оказала по-тежка от очакваното. По думите му това няма да се отрази на средносрочните и дългосрочните цели на компанията.
Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион са спаднали със 7% спрямо предходната година заради слабото представяне в Хонконг и Макао, където продажбите са спаднали значително през втората половина на годината.
Приходите от продажбите на едноименната марка, които представляват повече от 80% от общите приходи на компанията, са спаднали до близо 2% тази година, в сравнение с ръста от 32% през 2013 г. Продажбите на Miu Miu, една от по-малките марки на Prada, са нараснали с 4 на сто, показвайки подобряване на резултатите на всички пазари, освен Европа, посочват от компанията.
Растежът на групата в САЩ, Близкия изток и японския пазар, където продажбите отбелязват ръст съответно със 7%, 9% и 13%, не е достатъчен, за да компенсира спада в Азия. Продажбите в Европа спадат леко заради по-малкия брой туристи и по-слабото търсене на вътрешния пазар.