Puma отчита подобрение в продажбите на спортни обувки и облекла през четвъртото тримесечие, както и по-ниски разходи, благодарение на което немската фирма е уверена, че е готова за реален финансов обрат, пише MarketWatch.
Puma, която е подразделение на групата за луксозни стоки Kering, обяви, че нетната ѝ загуба за тримесечието, завършващо в края на декември, се е понижила до 4,6 млн. евро от 115 млн. евро през същия период миналата година.
“Сега имаме ясно позициониране”, заяви главният изпълнителен директор Бьорн Гулден. “Постигнахме напредък в подобряването на нашия продукт и работим с нашите търговци на дребно за по-нататъшно подобряване на качеството на дистрибуцията ни”.
Приходите нарастват със 7,5% до 750,8 млн. евро, подпомогнати от скока в търсенето в САЩ и от силните продажби в магазините на Puma. Оперативната печалба достигна 10,6 млн. евро, което е значително повече от миналогодишните 1,1 млн. евро. Като се изключи въздействието на валутните колебания, продажбите нарастват с 6,3% през периода.
Puma разчита на големи инвестиции в областта на маркетинга. През 2014 г. тя стартира най-голямата си маркетингова компания от години и сключи договори с британския футболен отбор Арсенал, както и с поп звездата Риана.
Компанията обяви, че очаква продажбите ѝ да нараснат с едноцифрен процент тази година, като се имат предвид валутните колебания.
Puma, която е 86% собственост на Kering, разкри, че нетната ѝ печалба за годината е 64,1 млн. евро, което е с 5,3 млн. евро повече спрямо предходната година.