fallback

Влошаващите се пазарни условия засегнаха печалбата на Burberry

Компанията разкрива, че случващото се натежава сериозно над нейния бизнес с луксозни стоки

16:55 | 12.11.14 г.

Британската компания Burberry Group заяви, че по-тежкият климат на пазара на луксозни стоки, причинен от валутните колебания, е довел до спад на печалбата през първата половина на годината, пише Bloomberg.

Коригираната печалба за първата половина на фискалната година, завършваща на 30-и септември, спада с 12% до 152,3 млн. паунда (242,5 млн. долара). Очакванията на анализаторите, запитани от Bloomberg, бяха за печалба в размер на 153,5 млн. паунда. Валутните колебания са намалили печалбата с 31 млн. паунда.

"В тази среда ние продължаваме да се фокусираме върху нещата, които можем да контролираме“, посочва главният изпълнителен директор и творчески ръководител Кристофър Бейли по време на презентация в Лондон.

Burberry е поредният производител на луксозни стоки, който разкрива, че пазарните условия натежават над бизнеса му. Въпреки че покупките, реализирани от китайските клиенти, нарастват през първата половина на годината, през второто фискално тримесечие този растеж се забавя в Азия, разкриват от компанията, повтаряйки коментарите, направени от друг играч на пазара – Hermes International.

Валутните колебания, разходите за инвестиции и „по-тежкият“ климат, включително по-предпазливият подход на някои от търговците на едро, вероятно ще окажат някакъв натиск върху годишните маржове, потвърждават от Burberry.

Цената на акциите на Burberry спадна с около 2,5% до 1,49 пенса за брой  на борсата в Лондон. Компанията твърди, че не очаква колебанията на валутните курсове да имат съществено влияние върху резултатите ѝ през втората половина на фискалната 2015 г., ако процентите се запазят на нивата от 3-и ноември.

Като цяло фирмата е уверена в „трайните добри инвестиционни резултати“, посочва Бейли.

Приходите през шестмесечието се увеличават с 8% до 748 млн. паунда. Ръстът на продажбите се забавя през второто тримесечие спрямо първото на сравнима база.

Световните продажби на луксозни стоки тази година могат да отчетат най-бавния си темп от 2009 г. насам, тъй като разходите в Китай спадат за първи път, прогнозира Bain & Co.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:03 | 13.09.22 г.
fallback