През последното десетилетие американските мъже все повече предпочитат тесните ризи, които отдавна са набрали популярност в Европа и Азия.
Сега модната индустрия се обзалага, че американците, насърчавани от своите партньори и социалните мрежи, са готови за нещо още по-екстремно – нови кройки, които са с около 10 сантиметра по-тесни около талията и гърдите, отколкото обикновената стара вталена версия.
“Минахме от хора, които се страхуват от тесните ризи към хора, които ги приемат и дори към такива, които искат нещо още по-тясно“, твърди Пол Трайбъл, съосновател на компанията за производство на ризи Ledbury Inc. По думите му стилът в САЩ се е променил значително през последните четири години.
От своя страна, индустрията може да използва тези нови тенденции, за да съживи продажбите си в САЩ, посочват от NPD Group. По данни на компанията за проучвания между март миналата година и март тази година продажбите на ризи в страната са спаднали с 3 на сто до 2,8 млрд. долара.
Общите продажби на мъжки облекла обаче нарастват с 0,9% за същия период и достигат 59,8 млрд. долара, пише Bloomberg.
До края на 90-те години американските мъже се обличаха в широки ризи, твърди Трайбъл. Това се дължи на факта, че през 80-те и 90-те години мъжката мода направи завой към по-свободните дрехи – баскетболни екипи, торбести ризи и широки якета.
Стесняването на ризите започна през 2000 г. с луксозните мъжки модели на дизайнерите Хеди Слиман и Том Браун, твърди Джордж Валс от компанията за продажби на дребно Nordstrom Inc.
Новите тенденции във външния вид на мъжете бяха възприети бързо от актьори, музиканти и спортисти, сред които Джордж Клуни, Джъстин Тимбърлейк, Том Брейди и Леброн Джеймс. Другите мъже постепенно започнаха да следват техните стъпки в стила.
Интернет също помогна за този преход. Според Трайбъл сега можете да купите онлайн всичко, което видите в блоговете, а дрехите за мъже имат все по-европейски вид.
Поколението на 18-34-годишните води напред новите тенденции в мъжката мода, твърди Том Джулиан, директор мъжка мода в Doneger Group. По думите му пазарът на мъжко облекло е задвижван именно от това какво купуват по-младите.