Kate Spade е малка, но разрастваща се американска марка, която се бори да утвърди позициите си на пазара в САЩ и извън страната. В колекцията ѝ има рокли и чанти по 400 долара, както и мъжки облекла, а компанията дава всички признаци, че е готова да превземе модния свят.
През последното тримесечие продажбите на Kate Spade се увеличиха с цели 54%, достигайки 217 млн. долара. Една от причините за този огромен успех е фактът, че марката отвори 54 нови магазина, като в момента общият брой на магазините ѝ е 225.
Всъщност амбициите на Kate Spade са много по-големи - тя се насочва към места като Хюстън и Токио, пише BusinessWeek.
Kate Spade представлява това, което е останало от Fifth & Pacific - конгломерат, който се занимава с продажбата на облекло. Сега компанията опитва да наложи по-свежото си лице като същевременно променя и името си.
Всичко изглежда така, сякаш в момента нищо не може да попречи на Kate Spade да превземе модния свят. Марката успя да преживее суровата зима в САЩ, която силно засегна търговците на дребно. Въпреки този труден период тя генерира добри продажби и дори увеличи печалбата си.
Анализаторът Стърн Ейджи твърди, че тези позитивни данни излизат на фона на работата в една изключително недружелюбна среда, което пък показва силата и устрема на компанията.
Kate Spade все още е сравнително малка. През последните си тримесечия утвърдени марки като Coach и Michael Kors имаха около пет пъти повече приходи от нея. Lululemon генерира двойно по-големи печалби от Kate Spade. Според Ейджи малката компания има едва 4% пазарен дял в САЩ.
Но проблемите ѝ могат да не се окажат чак толкова големи. Компанията планира да отвори 80 нови магазина тази година и има сериозни задачи, които си е поставила за следващите няколко тримесечия. Сред плановете ѝ фигурира купуването на имоти в Азия, която в момента е изключително привлекателна за модните брандове.
Но ако иска да успее, Kate Spade ще трябва да прецизира своите ценови стратегии на сложния и препълнен с марки американски пазар. Същевременно ще трябва да изгради своя верига за доставки, без да губи ефективност.
Като всички останали играчи в бизнеса с продажби на дрехи на дребно, Kate Spade обещава възможност потребителите да поръчват дрехи онлайн, а след това да могат да ги вземат от самия магазин. А това е нещо, което дори и най-големите, най-сериозните играчи все още се борят да направят добре.