Луксозната мода може би променя ролите на пола и възрастта. В голяма част от света в момента най-атрактивни за компании като Burberry и Coach не са жените на средна възраст с кредитни лимити до небето, а мъжете, които са малко над 20-годишна възраст, притежават смартфони и имат проблеми със самочувствието.
Поне тази теория разкри скорошно проучване на HSBC. Както изглежда, бъдещето на търговията на дребно вече минава през младите градски мъже, пише Business Week.
“Метросексуалните, това клише отпреди 20 години, сега се превръща в търговска реалност“, твърди екипът на HSBC. Младите дендита държат на марките и веднага щом могат да си ги позволят, купуват, докато по-възрастните потребители, които стоят по-близо до горната граница в социално-икономическата пирамида, нямат толкова много за доказване.
По-заможните често се чувства уверени в своя бански на Speedo. Те не се нуждаят от камуфлажна раница на Prada, за да оставят свой отпечатък върху света.
Но винаги ли е било така? Очевидно не. HSBC отбелязва, че много от мъжете днес се женят по-късно, отколкото това се е случвало преди. Така, докато са във възрастта между 20 и 30 години разполагат с повече пари, които преди мъжете са харчили за семействата си.
В опитите си да впечатлят околните много млади мъже решават заложат на последни модели автомобили.
Тези господа не само имат добри доходи, но благодарение на глобалния маркетинг и медиите не е необходимо да се намират в епицентъра на лукса, за да се запознаят с новите модни тенденции. Burberry например излъчва директно онлайн своите ревюта и работи по план, наречен „Customer 360”, който цели следенето на навиците за покупки на отделни хора по целия свят. Проучването на HSBC показва, че няколко луксозни марки вече правят значителни инвестиции, за да привлекат мъжете. От Burberry признават, че виждат значителни възможности за растеж, благодарение на интереса на мъжете от неразвитите пазари.
Единственото изключение от тази тенденция е китайският пазар, където жените продължават да стоят на челно място, когато става дума за висша мода.