Prada обяви, че ще отвори 80 нови магазина в различни страни по света през тази фискална година, съобщава Red Luxury. Всичко това ще струва на модната къща 78,8 млн. долара.
Китай продължава да бъде основен пазар за експанзия на италианската компания. Ако Prada осъществи плана си да отвори още 10 до 15 магазина на едноименната марка и на Miu Miu в азиатската страна, общият брой на магазините ѝ там ще достигне 60.
Новите магазини ще бъдат в градове като Урумчи в Синзцян, където расте броят на хората с апетит за луксозни стоки.
Очаква се икономиката на Китай да нарасне със 7% през тази година, което е с 9% по-малко от миналогодишните резултати. Докато анализаторите са предпазливи относно китайската икономика, Prada остава оптимист.
Заместник-председателят на компанията Карло Мази смята, че това все още представлява чудесен темп на растеж. По думите му Prada продължава да вярва, че икономиката на Китай може да се разширява заради голямото население на страната. Модната къща продължава да мисли за китайските потребители и по време на отварянето на магазини в други страни.
Китайците пътуват все повече и повече и увеличават покупките си в чужбина, а същевременно харчат по-малко за луксозни стоки в родината, коментира Мази.
За деветте месеца, завършващи в края на октомври 2013 г., продажбите на Prada в Китай са нараснали с 14,8% до 810,6 млн. долара. Сумата се равнява на почти четвърт от общите продажби на италианската компания.
“Ако не бяхме отворили магазините си в Китай преди много години, нямаше да имаме такива резултати“, категоричен е Мази.