След няколко години на мега сливания и консолидация авиоиндустрията е много променена.
Това носи някои добри новини за всички пътници на фона на плановете за модернизиране на самолетните паркове и предлагане на повече удобства борда. В същото време обаче по-малкият брой на превозвачите може би ще остави клиентите на милостта на едва няколко хегемони в бранша. Така че какво могат да очакват хората, които ползват услугите им през 2014 г.? Ето няколко от нещата, които според Bloomberg ще се променят:
По-добра сигурност
Системата на EZ-Pass за предварително чекиране, която се радва на изключителна популярност в САЩ, ще бъде разширена и ще обхване над 100 летища. В момента тя е достъпна за всеки, готов да плати 85 долара за 5 години членство, като тези хора могат да се чекират дори и без паспорт. Те обаче подлежат на проверка на досието, както и на снемане на пръстови отпечатъци. Дори и хората, които не ползват системата ще спечелят от разпространението ѝ, тъй като се очаква опашките по пунктовете за проверка да намалеят.
По-високи летищни такси
Конгресът на САЩ не искаше да повишава данъците, но вместо това въведе допълнителна "потребителска такса" за клиентите на самолетите срещу привилегията да преминават през проверка за сигурността. Така общата такса за двупосочен полет от 2014 г. ще бъде 11.20 долара в сравнение с 5 долара за повечето полети преди.
Wi-Fi на борда на самолета
Повечето големи авиокомпании вече предлагат Wi-Fi, поне по вътрешните полети. След като властите позволиха използването на преносими електронни устройства на борда на самолетите може да се очаква компаниите да се конкурират в предлагането и подобряването на качеството на услугата. Те ще поставят и повече електрически контакти, така че клиентите да могат да зареждат батериите на устройствата, които ползват.
Още по-тесни седалки
Все повече авиокомпании добавят нови "тесни" седалки (United и Alaska вече ги въведоха). Очевидно това е начин те да правят повече пари (по-малките седалки означават, че на самолета могат да бъдат вместени по-голям брой от тях).
Борба за пътниците в бизнес класа
В предната част на самолетите обаче се наблюдава точно обратната тенденция - първокласните места стават все по-добри за онези, които са готови да си платят. През януари American ще въведе спални седалки в първа класа и бизнес класа, които могат да се разтягат напълно. Подобна услуга се очаква да пуснат и JetBlue, Delta и United.