fallback

Пластичната хирургия като държавна политика

Южна Корея има амбициозен план за развитие на бизнеса, клиниките в страната процъфтяват заради огромния наплив от местни и чужди клиенти

13:50 | 13.10.13 г.

Кайли Ву показва на iPhone-а си снимка на любимата си южнокорейска актриса с думите: "Искам като нейната брадичка", пише Businessweek. Действието се развива в кабинета на консултант от клиниката BK Plastic Surgery в Сеул. 30-годишната Ву е отделила 10 000 долара за имплант на брадичката и фейс-лифтинг и е пропътувала над 1600 мили от Виетнам, където ръководи пет детски градини.

Броят на туристите, които посещават Южна Корея с цел пластична хирургия, е нараснал над пет пъти от 2009 г. до 15 428 души годишно, сочат данни на местното здравно министерство. Също като Ву, мнозина се насочват към т. нар. "пояс на красотата" - стотици клиники, скупчени около метростанциите в елитния сеулски квартал Гангнам, станал известен покрай хита на корейския поп-изпълнител Псай.

"Имам пациенти от Китай и Япония от края на 1990-те години", споделя Ким Бюнг Гун, в чиято клиника BK Plastic Surgery работят шестима хирурзи наред с 30 преводачи, говорещи японски, китайски, кантонски, виетнамски, английски и други езици.

"Разрастваме се по-бързо оттогава заради невероятното търсене от страна на корейците", допълва той.

В изследване на кметството в Сеул от 2011 г. 32% от анкетираните твърдят, че биха искали да минат под ножа, за да изглеждат по-добре. През 2009 г. този дял е бил 21,5%. Общо 649 938 козметични процедури са извършени в Южна Корея през 2011 г., показват данни на Международната асоциация за естетична пластична хирургия. Това означава над 13 процедури на всеки 1000 души или повече от всяка друга държава в света.

Медицинският туризъм в Южна Корея е индустрия, донесла приходи от 453 млн. долара през 2012 г. или три пъти повече спрямо 2009 г. Правителството я рекламира в чужбина и си е поставило за цел да създаде още 20 000 работни места в сектора в рамките на следващите четири години.

Южнокорейските клиники предлагат на пациентите си редица специални услуги, като например хотелско настаняване, вземане от летището и уебсайтове на много езици, както и имейл и видео консултации. Едно пътуване с цел пластична операция струва около 14 000 долара, включително самолетни билети и настаняване.

Нарастващият интерес към корейската поп-култура е сериозен фактор, който привлича медицински туристи от Азия, въпреки че операциите често са по-скъпи, отколкото в родните им страни. Корейците обикновено се оперират, за да придобият по-западняшки вид, докато пациентите от други азиатски страни искат да приличат на корейски знаменитости.

В Гангнам идват над 20% от всички медицински туристи, посещаващи Южна Корея. През юли в квартала бе открит център, където посетителите могат да избират между набор от акредитирани болнични заведения. Държавата организира и квалификационни изпити за медицинските тур оператори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:30 | 12.09.22 г.
fallback