Новият магазин на Chanel в Лондон, който отвори врати през юни на "Ню Бонд Стрийт" 158-159, се простира върху площ от над 1100 кв. м, пише New York Times.
В един съботен ден преди няколко седмици група мюсюлмански жени с копринени бели забрадки влязоха във ВИП пробната, след като изпиха по чаша чай във фоайето и разгледаха няколко стаи, обзаведени, така че да наподобяват апартамента на известната дизайнерка в Париж.
Улицата пред магазина бе изпълнена с множество шофьори в униформи и слушалки в ушите, които търпеливо изчакваха до автомобили Jaguar, Bentley и Maserati, a очите им непрекъснато шареха из улицата, докато чакаха работодателите им да излязат от бутиците на Burberry, Gucci, Boodles, Tiffany's иAsprey.
Добре дошли на "Бонд Стрийт" - "мястото с най-голяма концентрация на хиперлуксозни магазини на квадратна миля в света".
Точно до Chanel на "Ню Бонд Стрийт" 160 Dior ремонтира горните етажи на магазина си, за да удвои търговската си площ. На 135-137 пък Belstaff прави последни приготовления за откриването на новия си супермагазин в неделя. Британската марка, известна с моторджийските якета, носени от звезди като Джони Деп и Анджелина Джоли, се надява, че магазинът ѝ с площ от над 2300 кв.м най-накрая ще ѝ донесе статута на луксозна марка, за който мечтае. Скоро към нея ще се присъедини и Fendi, която отваря бутик на "Ню Бонд Стрийт" 141-142 през ноември. Ermenegildo Zegna пък неотдавна получи разрешение да разруши магазина си на "Ню Бонд" 37-38, за да го построи отново и да го разшири с 60%. Началото на тази тенденция бе поставено от Louis Vuitton, която през май 2010 г. отвори мегамагазин с площ от 1500 кв. м на "Ню Бонд Стрийт" 17-20. Интересното е, че той бе проектиран от архитекта Питър Марино, който стои и зад новия бутик на Chanel и престоящите обекти на Zegna и Dior.
Хората вече наричат района "златната миля", коментира Татяна Фокина, главен изпълнителен директор на Hedonism Wines - магазин за вино и алкохол с площ от над 900 кв. м, който отвори врати през август 2012 г. на близката "Дейвис Стрийт". "Всички офиси на хедж фондове, частни банкери и топ адвокати са базирани наоколо, както и клиентите и приятелите им, които обичат да пазаруват, докато са в Лондон", допълва тя.
"Бонд Стрийт" отдавна е модерна търговска улица и като такава богатството не ѝ е чуждо. Южната ѝ част е създадена през 1683 г. от строителя сър Томас Бонд. Тя често се нарича "Олд Бонд Стрийт". Северният участък, прибавен около 40 години по-късно, винаги е бил наричан "Ню Бонд Стрийт". Той е пълен с утвърдени марки - от аукционни къщи като Sotheby's и Bonhams до традиционни магазини за канцеларски материали като Smythson и Montblanc. Търговците от района обаче вече се тревожат, че той губи характерния си чар заради присъствието на все повече богаташи.
Действително, "Бонд Стрийт" от 1920-те г., която очарова героинята на Вирджиния Улф от романа "Госпожа Далоуей" Клариса е все по-трудно да бъде намерена в наши дни, тъй като наемите в района вече достигат астрономически нива.
Миналата година Salvatore Ferragamo постави рекорд от 10 760 паунда/кв. м. Малко по-късно обаче той бе подобрен от швейцарската бижутерийна компанияBoghossian, която сключи договор за 11 300 паудна/кв. м. На този фон много от старите и характерни търговци на улицата са принудени да напуснат, тъй като не могат да издържат на подобни цени.
"Промените предизвикват смесени чувства - имаме много клиенти, но в същото време загубихме малката аптека и дребния продавач на вино", коментира Гевин Ранкин, мениджър на популярната марка за бельо Bellamy. "Хората, които идваха в галериите и магазините за бижута носеха един дух на културата от Стария свят, която в момента отстъпва на онова, което ние наричаме 'футболисти и приятелите им", допълва той.