В епоха, в която много хора имат смартфони, които освен, че разполагат със стотици приложения, показват и колко е часът, производителите на часовници все повече залагат на продажбата на стоките си като на луксозни изделия, пише AP.
Най-голямото търговско изложение на часовници в света - Baselworld, отвори врати за публиката днес. Събитието продължава до 2 май.
Главният изпълнителен директор на швейцарската марка Tissot Франсоа Тибо заяви, че тенденциите за тази година са механични часовници, украсени със злато, диаманти и перли, както и "неокласически трендове".
Жак Дюшен, президент на комитета, представляващ 1460 производители на часовници, търговци на бижута и изложители от 40 държави, отбелязва, че за разлика от трудностите, изпитвани от много хора и сектори по целия свят, производството на часовници не се влияе от финансовата криза.
Той е оптимист за представянето през тази година, особено като се има предвид, че 2012 г. бе поредната рекордна година за швейцарските производители, които отчетоха износ за 21,4 млрд. франка, или с близо 11% над нивата от 2011 г.
Бизнесът като цяло е добър, но ситуацията в Европа и САЩ продължава да е трудна, посочва Улрих Херцог, изпълнителен директор на 109-годишната швейцарска компания за часовници Oris, която вижда голям потенциал в нарастващата средна класа от купувачи, готови да похарчат между 1000 и 5000 долара за часовник.
На нововъзникващите пазари като Китай, Индия и Бразилия "продукт в този ценови диапазон привлича много хора", отбелязва Херцог.
Китай също отчита износ на часовници за 4 млрд. долара, като общите продажби за 7,5 млрд. долара са нараснали с 10% на годишна база.
Откриването на изложението съвпадна със съобщението на China Haidian Holdings Limited, че придобива още един производител на луксозни часовници Swiss Montres Corum за 86 млн. франка. Холдингът вече притежава швейцарската марка Eterna и е лицензиран да произвежда часовниците "Porsche Design".
Щандовете на производителите на Baselworld са пищно декорирани, отбелязва AP. Пред будката на Eberhard & Co. има спортен автомобил Alfa Romeo 1936 в цвят бургунди, а пред входа на Tag Heuer е позициониран спортен автомобил на McLaren.
Стъклените стени на TechnoMarine показват постоянни водопади, а будката на Tudor е снабдена с огромен екран с видеоклип на мотоциклетист, който се спуска по парещи потоци от вулканична лава. Снимки от събитието може да разгледате в галерията